Pregled bibliografske jedinice broj: 364360
Sveti Petar u Šumi – baština koju valja upoznati i sačuvati
Sveti Petar u Šumi – baština koju valja upoznati i sačuvati // Vizualna kultura i likovno obrazovanje / Ivančević, Radovan ; Turković, Vera ( (ur.).
Zagreb: Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA), 2001. str. 409-417
CROSBI ID: 364360 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sveti Petar u Šumi – baština koju valja upoznati i sačuvati
Autori
Mirjana Benjak ; Ziherl, Jerica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vizualna kultura i likovno obrazovanje
Urednik/ci
Ivančević, Radovan ; Turković, Vera (
Izdavač
Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje putem umjetnosti (InSEA)
Grad
Zagreb
Godina
2001
Raspon stranica
409-417
ISBN
953-98559-0-X
Ključne riječi
nekonvencionalni oblici nastave, samostalni istraživački rad učenika, sakralni objekt u Svetom Petru u Šumi, obrazovanje za zaštitu spomenika
(naknadno, naknadno)
Sažetak
U tekstu su predstavljene faze rada na projektu samostalnog učeničkog predstavljanja sakralnog objekta pavlinskoga samostana u Svetom Petru u Šumi. U osmišljavanju i organizaciji projekta pošlo se od zahtjeva suvremene nastave za proširenjem prostora odgojno-obrazovnog rada izvan učionice, odnosno škole. U obzir je uzeta činjenica da se u gimnazijskom ogojno-obrazovnom procesu premalo pozornosti posvećuje samostalnom stvaralačkom radu učenika, a na rad nas je potakla i neopravdana zanemarenost načela zavičajnosti u srednjoškolskoj nastavi te gotovo nepostojanje odgoja i obrazovanja za kulturnu baštinu. Crkveno-samostanski kompleks u Svetom Petru u Šumi odabran je iz ovih razloga: a) poznato je bogatstvo istarske kulturne baštine, a među najvrednije i najkvalitetnije spomenike našega zavičaja spada upravo ovaj objekt ; b) zbog svoje veličine, zanimljivosti i značenja pavlinski samostan (u čijem se okrilju nalazi i crkva Svetog Petra i Pavla) omogućava korelacijsko-integracijski pristup sadržajima iz nastave povijesti, povijesti umjetnosti, književnosti, jezika i glazbe. Rezultati višemjesečnog samostalnog rada učenika ogledali su se u njihovoj osposobljenosti da, na licu mjesta, govorno predstave povijest života i djelovanja pavlina u Hrvatskoj (Istri), arhitekturu crkve i klaustra supetarskog samostana, likovne radove koji se nalaze u crkvi Svetog Petra i Pavla i dr. Smatrajući da bi rad na ovom projektu mogao poslužiti ostalim učenicima i učiteljima kao inspiracija i poticaj za njihovo angažiranje na sličnim projektima, tiskali smo knjižicu s učeničkim tekstovima i snimili videokasetu. Obogativši se znanjem o kompleksu u Svetom Petru u Šumi, učenici su spoznali da je njihov zavičaj dio opće kulture naroda kojemu pripadaju te su pridonijeli očuvanju kulturne baštine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija, Znanost o umjetnosti