Pregled bibliografske jedinice broj: 362509
Životna prilagođenost majki u različitim tipovima jednoroditeljskih majčinskih obitelji te kognitivna uspješnost njihove djece
Životna prilagođenost majki u različitim tipovima jednoroditeljskih majčinskih obitelji te kognitivna uspješnost njihove djece // Društvena istraživanja, 17 (2008), 3; 553-571 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 362509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Životna prilagođenost majki u različitim tipovima jednoroditeljskih majčinskih obitelji te kognitivna uspješnost njihove djece
(Life-adjustment of mothers in different types of single-mother families and cognitive outcomes of their children)
Autori
Miljević-Riđički, Renata ; Pavin Ivanec, Tea
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17
(2008), 3;
553-571
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
životna prilagođenost; jednoroditeljske majčinske obitelji; kognitivna uspješnost djece
(single-mother families; life adjustment; children’ s cognitive outcomes)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati postoje li razlike među različitim tipovima jednoroditeljskih majčinskih obitelji i to u pogledu životne prilagođenosti majki te kognitivnog statusa njihove djece. Istraživanje je provedeno na 42 samohrane majke (rastavljene, udovice i nikad udavane) te na 42 djece predškolske i rane školske dobi. Ispitani aspekti životne prilagođenosti majki odnose se na ekonomske poteškoće obitelji, percipiranu razinu podrške obitelji i prijatelja te na zadovoljstvo životom. Kognitivni status djece ispitan je skalama Testa spremnosti za školu, Ravenovim progresivnim matricama te Chrichtonovom ljestvicom rječnika. Prikupljeni su i podaci o školskom uspjehu djece. Rezultati ukazuju kako među različitim tipovima jednoroditeljskih majčinskih obitelji nema razliku u životnoj prilagođenosti majki. Zadovoljstvo majki je veće što je manje ekonomskih poteškoća s kojima se suočava i što je podrška koju dobiva od okoline veća. Kognitivni status i školski uspjeh djece se također ne razlikuju s obzirom na tip jednoroditeljske obitelji. Dobivene razlike na pojedinim mjerama kognitivnog statusa djece mogu se pripisati poticajnosti kućne okoline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus