Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 362417

PATHS - Program socijalno-emocionalnog učenja u univerzalnoj prevenciji


Kranželić, Valentina; Novak, Miranda; Bašić, Josipa
PATHS - Program socijalno-emocionalnog učenja u univerzalnoj prevenciji // XVI. Dani psihologije u Zadru : knjiga sažetaka / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerejev, Pavle (ur.).
Zadar: Znanstvena knjižnica, 2008. str. 70-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 362417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PATHS - Program socijalno-emocionalnog učenja u univerzalnoj prevenciji
(PATHS – Socio-emotional learning program in the universal prevention practice)

Autori
Kranželić, Valentina ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVI. Dani psihologije u Zadru : knjiga sažetaka / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerejev, Pavle - Zadar : Znanstvena knjižnica, 2008, 70-70

Skup
Dani psihologije (16 ; 2008)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.05.2008. - 30.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
prevencija u zajednici; školski preventivni programi; socijalno-emocionalno učenje; Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program
(prevention in community; school preventive programs; socio-emotional learning; Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program)

Sažetak
Prezentacija je dio znanstvenog projekta "Zajednice koje brinu – razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije u zajednici". Projekt se provodi u suradnji Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Odsjek za poremećaje u ponašanju) i Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Istarske županije. Glavni cilj projekta je identificirati ključne elemente prevencije u zajednici na lokalnoj i regionalnoj razini, a ideja vodilja jest jačanje zaštitnih čimbenika u zajednici, smanjivanje rizičnih čimbenika kao i promocija mentalnog zdravlja djece i mladih. Kako bi se odgovorilo na jedan od postavljenih prioriteta za prevencijsko djelovanje u zajednici, preuzet je i implementiran program socijalno-emocionalnog učenja – PATHS, uz stručnu i znanstvenu podršku Prevention Research Center-a, Penn State University, SAD, uz čiju se podršku program provodi i u ostalim državama. Promoting Alternative THinking Strategies – razvijanje alternativnih strategija mišljenja (autori Greenberg, M. i Kusché, C.) je program koji promovira emocionalne i socijalne kompetencije kod djece. Ciljevi PATHS-a odnose se na kontrolu neprihvatljivog ponašanja kroz razvoj samokontrole, razvoja rječnika emocija, promoviranje pozitivnih odnosa među vršnjacima te integriranje vještina u svrhu učinkovitijeg rješavanja problema. U podlozi programa koji je važan dio univerzalne prevencije su teorijski modeli razvojne integracije emocija, kognicija, jezika i ponašanja, neurokognitivni model regulacije funkcije jezika i emocionalne osviještenosti te ekološki model građenja brižnog školskog okruženja. Program je osmišljen tako da ga poučavaju učitelji u nižim razredima osnovne škole, uz višestruke prilike za uvježbavanje vještina, primanje povratnih informacija, uz podržavajući razredni kontekst. Primjena PATHS programa u Hrvatskoj započela je od listopada 2007. u 1. razredima dvije osnovne škole u Istarskoj županiji – OŠ Poreč, Poreč te OŠ I.L. Ribar, Labin. Dosadašnje evaluacije i istraživanja primjene u svijetu pokazale su da dolazi do značajnog poboljšanja razumijevanja emocija kod djece, a izvještaji roditelja i učitelja pokazuju napredak u kompetenciji djece i smanjivanje internaliziranih poremećaja poput tjeskobe i simptoma depresije. Istraživanje u Hrvatskoj je u tijeku. U izlaganju će biti predstavljen proces implementacije, modifikacije i prilagodbe PATHS programa u uvjetima hrvatskih škola te mogućnosti i izazovi uključivanja socijalno-emocionalnog učenja u preventivne programe u školskom okruženju i njihova uloga u zaštiti mentalnog zdravlja djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2625 - Zajednice koje brinu - razvoj, implementacija i evaluacija modela prevencije (Bašić, Josipa, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josipa Bašić (autor)

Avatar Url Miranda Novak (autor)

Avatar Url Valentina Kranželić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kranželić, Valentina; Novak, Miranda; Bašić, Josipa
PATHS - Program socijalno-emocionalnog učenja u univerzalnoj prevenciji // XVI. Dani psihologije u Zadru : knjiga sažetaka / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerejev, Pavle (ur.).
Zadar: Znanstvena knjižnica, 2008. str. 70-70 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kranželić, V., Novak, M. & Bašić, J. (2008) PATHS - Program socijalno-emocionalnog učenja u univerzalnoj prevenciji. U: Vulić-Prtorić, A., Ćubela Adorić, V., Proroković, A., Sorić, I. & Valerejev, P. (ur.)XVI. Dani psihologije u Zadru : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Novak, Miranda and Ba\v{s}i\'{c}, Josipa}, year = {2008}, pages = {70-70}, keywords = {prevencija u zajednici, \v{s}kolski preventivni programi, socijalno-emocionalno u\v{c}enje, Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program}, title = {PATHS - Program socijalno-emocionalnog u\v{c}enja u univerzalnoj prevenciji}, keyword = {prevencija u zajednici, \v{s}kolski preventivni programi, socijalno-emocionalno u\v{c}enje, Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program}, publisher = {Znanstvena knji\v{z}nica}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kran\v{z}eli\'{c}, Valentina and Novak, Miranda and Ba\v{s}i\'{c}, Josipa}, year = {2008}, pages = {70-70}, keywords = {prevention in community, school preventive programs, socio-emotional learning, Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program}, title = {PATHS – Socio-emotional learning program in the universal prevention practice}, keyword = {prevention in community, school preventive programs, socio-emotional learning, Promoting Alternative Thinking Strategies (PATHS) program}, publisher = {Znanstvena knji\v{z}nica}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font