Pregled bibliografske jedinice broj: 361464
Poduzetničko planiranje
Poduzetničko planiranje
Zadar: Odjel za ekonomiju, 2007
CROSBI ID: 361464 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poduzetničko planiranje
(Entrepreneurial planning)
Autori
Čovo, Petar
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Odjel za ekonomiju
Grad
Zadar
Godina
2007
Stranica
94
Ključne riječi
Poduzetničko planiranje
(Entrepreneurial planning)
Sažetak
Prema vrlo starom i cvrsto ukorijenjenom uvjerenju, Business i Etika su dvije, ako ne sasvim kontradiktorne, a ono barem teško spojive kategorije. Taj se opci stav iz svakodnevnog iskustva zdravog razuma probio sve do religije, znanosti i filozofije. Poslovni ljudi su poput pravnika odavno važili za loše kršcane. S obzirom na to da trgovinu zbog njene važnosti za covjekov tuzemski život nije bilo moguce sasvim otkloniti, ona je u katolickom citanju i razumijevanju Biblije još od srednjega vijeka tretirana kao nužno zlo i vrijednosnomoralno negativno ocjenjivana kao davolje djelo. Na ništa manje strogi moralni prijekor naišla je praksa davanja novca na zajam uz kamatu (zelenašenje) u Kuranu, što je za posljedicu imalo paraliziranje bankarstva i razvoja financijskog kapitala u islamskom svijetu. Do epohalnog zaokreta na ovom polju došlo je tek s reformacijom koja je nadahnuta svojom protestantskom etikom visokog uvažavanja (do tada prezrenog) mukotrpnog rada, poduzetnosti, samoprijegora, štednje, natjecateljskog duha i entuzijazma u stjecanju materijalnog bogatstva, raskrcila put u moderno doba i suvremeni nacin života i poslovanja. To je povijesno iskustvo, u svojoj sada vec znamenitoj knjizi Protestantska etika i duh kapitalizma, Max Weber pretocio u jedno zasebno problemsko-znanstveno podrucje koje obuhvaca poslovnu etiku (business ethics) kojoj danas više nitko, barem za suvremeni poslovni svijet, ne osporava ozbiljno legitimitet i znacenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija