Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 361338

Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima


Nadrljanski, Mila; Tomašević, Marko; Nadrljanski, Đorđe
Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima // Society and Technology 2008
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 361338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima
(Educational software- intelligent tutorial systems: approach to case based reasoning)

Autori
Nadrljanski, Mila ; Tomašević, Marko ; Nadrljanski, Đorđe

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Society and Technology 2008 / - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008

ISBN
978-953-6226-18-4

Skup
Society and Technology 2008

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.06.2008. - 28.06.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Inteligentni tutorski sistemi; obrazovni softver; Case-based rasuđivanje (CBR); softveri umjetne inteligencije (UI)
(intelligent tutorial systems; artificial intelligence software; case based reasoning; problems solving and human cognitive model)

Sažetak
Pod pojmom obrazovni softver podrazumijevaju se, kako gotovi računalni programi koji se mogu koristiti u okviru sadržaja nastave, tako i programi koji pomažu i usmjeravaju individualnu fazu učenja. Obrazovni softver sadrži različite nastavne programe namijenjene određenim korisnicima. Jednu vrstu obrazovnog softvera čine inteligentni tutorski sustavi – softveri umjetne inteligencije (UI). Prema definiciji jedne od hipoteza umjetne inteligencije, navodi se: „ Mogući su strojevi koji djeluju kao da su inteligentni – inteligentni strojevi“ . Jasno je da odgovor na pitanje je li UI moguća ovisi o tomu kako je definiramo. S inženjerskog stajališta, pitanje inteligentnih strojeva zapravo je optimizacijski problem izbora najboljeg softverskog agenta za zadanu arhitekturu. U tom smislu, područje rasuđivanja vrlo je važno za razvoj Ul-based obrazovnog softvera. Istraživačko područje u ovom području, obuhvaća raznovrsnost tema. Case-based rasuđivanje (CBR) privlači veliku pažnju unutar Ul u obrazovnom softveru. CBR je analogna metoda rasuđivanja, koja osigurava dvije metodologije: rješavanje problema i spoznajni model čovjeka. CBR predstavlja rasuđivanje iz iskustva ili "starih slučajeva" u rješavanju problema, analiziranju rješenja i objašnjenju anomalnih situacija. U skladu s navedenim, to je mnogo više od zaključaka koje bi dobili psiholozi, promatranjem prirodnog načina rješavanja problema. Stručnjaci su skloni korištenju CBR metodologije za donošenje odluka, u dinamički promjenljivim situacijama, kao i u drugim situacijama u kojima je mnogo nepoznanica i gdje rješenja nisu jasna. CBR predstavlja osnove nove tehnologije izgradnje inteligentnog CBR sustava za nastavu i učenje, koji značajnije može pomoći u poboljšanju obrazovanja. Ti sustavi pomažu studentima u analizi i ispravku njihovih rješenja. Student ubaci opis područja situacije i njegovo (njezino) rješenje, te sustav može pokazati slučajeve sa sličnim rješenjima i prikazati njihov rezultat studentu. Također, pokušava analizirati rezultate da bi odgovorio zašto je predloženi način rješavanja uspješan, a, s druge strane, zašto nije. U radu je predstavljen osnovni programski CBR koncept i metodologija. Rad prezentira osnovni pregled CBR procesa i izvora znanja i pokriva istraživačka pitanja, uključujući: predstavljanje slučajeva, označavanje, skladištenje, povrat i prilagođavanje. Posebno ističemo uzorke uspješnih promjena i naglašavamo korist CBR-osnovnog sustava učenja, kako za studente tako i za nastavnike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Pomorski fakultet, Split


Citiraj ovu publikaciju:

Nadrljanski, Mila; Tomašević, Marko; Nadrljanski, Đorđe
Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima // Society and Technology 2008
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Nadrljanski, M., Tomašević, M. & Nadrljanski, Đ. (2008) Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasuđivanju temeljen na slučajevima. U: Society and Technology 2008.
@article{article, author = {Nadrljanski, Mila and Toma\v{s}evi\'{c}, Marko and Nadrljanski, \DJor\dje}, year = {2008}, keywords = {Inteligentni tutorski sistemi, obrazovni softver, Case-based rasu\djivanje (CBR), softveri umjetne inteligencije (UI)}, isbn = {978-953-6226-18-4}, title = {Obrazovni softver - inteligentni tutorski sustavi: prilaz rasu\djivanju temeljen na slu\v{c}ajevima}, keyword = {Inteligentni tutorski sistemi, obrazovni softver, Case-based rasu\djivanje (CBR), softveri umjetne inteligencije (UI)}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nadrljanski, Mila and Toma\v{s}evi\'{c}, Marko and Nadrljanski, \DJor\dje}, year = {2008}, keywords = {intelligent tutorial systems, artificial intelligence software, case based reasoning, problems solving and human cognitive model}, isbn = {978-953-6226-18-4}, title = {Educational software- intelligent tutorial systems: approach to case based reasoning}, keyword = {intelligent tutorial systems, artificial intelligence software, case based reasoning, problems solving and human cognitive model}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font