Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 361317

Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata


Plenković, Mario; Mustić, Daria; Hadžić, Slobodan
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata // XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings / Plenković, Mario (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 361317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata
(Technology of visual estimation of electoral success of parliamentary parties based on billboards)

Autori
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Hadžić, Slobodan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings / Plenković, Mario - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008

ISBN
978-953-6226-18-4

Skup
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija (15 ; 2008)

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.06.2008. - 28.06.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vizualna komunikacija; jumbo plakat; parlamentrani izbori; političke stranke
(visual communication; billboard; parlamentary elections; political parties)

Sažetak
U ovom se radu preispituje da li postoji povezanost između profesionalnog oblikovanja plakata i njegovog konačnog učinka. Odabrano je 30 profesionalnih kriterija važnih za uspješno vizualno predočavanje poruke, te je ispitano da li su ti kriteriji korišteni na predizbornim plakatima za hrvatske parlamentarne izbore 2007. Jumbo plakati su danas moćno komunikacijsko sredstvo – sveprisutni i građanima neizbježni ; velikih dimenzija, na najvećim prometnicama i mjestima okupljanja. Kod uspješnog oblikovanja plakata, važno je uzeti u obzir komunikacijski šum u vidu velike količine vizualnih poruka. Da bi se komunikacijski šum prevladao, potrebno je poštivati određena pravila vizualne percepcije, uzimajući u obzir karakteristike medija ( u ovome slučaju jumbo plakata) i psiho-fizičke karakteristike recipijenta. Teorijska rasprava se provodi kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija grafičkog oblikovanja, te analizu njihove primjene na primjerima pet odabranih političkih plakata vodećih hrvatskih političkih stranaka. U ispitivanju su upotrebu profesionalnih kriterija na plakatima kroz anketni listić procjenjivali studenti grafičkog dizajna, za koji smatramo da imaju bolji uvid u procjenu profesionalnosti grafičke izvedbe od prosječnog građanina kojemu je vizualna poruka zapravo i upućena. Cilj je bio preispitati da li su plakati uopće oblikovani na profesionalan način, te da li se na temelju njihovog grafičkog oblikovanja komunikološke poruke može uspješno procijeniti rezultat izbora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Biblioteka Komunikologijske znanosti.



POVEZANOST RADA


Projekti:
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Slobodan Hadžić (autor)

Avatar Url Daria Mustić (autor)

Avatar Url Mario Plenković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Plenković, Mario; Mustić, Daria; Hadžić, Slobodan
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata // XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings / Plenković, Mario (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Plenković, M., Mustić, D. & Hadžić, S. (2008) Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata. U: Plenković, M. (ur.)XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings.
@article{article, author = {Plenkovi\'{c}, Mario and Musti\'{c}, Daria and Had\v{z}i\'{c}, Slobodan}, editor = {Plenkovi\'{c}, M.}, year = {2008}, keywords = {vizualna komunikacija, jumbo plakat, parlamentrani izbori, politi\v{c}ke stranke}, isbn = {978-953-6226-18-4}, title = {Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promid\v{z}benih jumbo-plakata}, keyword = {vizualna komunikacija, jumbo plakat, parlamentrani izbori, politi\v{c}ke stranke}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Plenkovi\'{c}, Mario and Musti\'{c}, Daria and Had\v{z}i\'{c}, Slobodan}, editor = {Plenkovi\'{c}, M.}, year = {2008}, keywords = {visual communication, billboard, parlamentary elections, political parties}, isbn = {978-953-6226-18-4}, title = {Technology of visual estimation of electoral success of parliamentary parties based on billboards}, keyword = {visual communication, billboard, parlamentary elections, political parties}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font