Pregled bibliografske jedinice broj: 361317
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata // XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings / Plenković, Mario (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 361317 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tehnologija vizualne procjene izbornog uspjeha parlamentarnih stranaka na temelju promidžbenih jumbo-plakata
(Technology of visual estimation of electoral success of parliamentary parties based on billboards)
Autori
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Hadžić, Slobodan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XV. međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija : zbornik radova = XV. International Scientific Conference Society and technology : proceedings
/ Plenković, Mario - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2008
ISBN
978-953-6226-18-4
Skup
Međunarodni znanstveni skup Društvo i tehnologija (15 ; 2008)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.06.2008. - 28.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vizualna komunikacija; jumbo plakat; parlamentrani izbori; političke stranke
(visual communication; billboard; parlamentary elections; political parties)
Sažetak
U ovom se radu preispituje da li postoji povezanost između profesionalnog oblikovanja plakata i njegovog konačnog učinka. Odabrano je 30 profesionalnih kriterija važnih za uspješno vizualno predočavanje poruke, te je ispitano da li su ti kriteriji korišteni na predizbornim plakatima za hrvatske parlamentarne izbore 2007. Jumbo plakati su danas moćno komunikacijsko sredstvo – sveprisutni i građanima neizbježni ; velikih dimenzija, na najvećim prometnicama i mjestima okupljanja. Kod uspješnog oblikovanja plakata, važno je uzeti u obzir komunikacijski šum u vidu velike količine vizualnih poruka. Da bi se komunikacijski šum prevladao, potrebno je poštivati određena pravila vizualne percepcije, uzimajući u obzir karakteristike medija ( u ovome slučaju jumbo plakata) i psiho-fizičke karakteristike recipijenta. Teorijska rasprava se provodi kroz formiranje i analizu strukture profesionalnih kriterija grafičkog oblikovanja, te analizu njihove primjene na primjerima pet odabranih političkih plakata vodećih hrvatskih političkih stranaka. U ispitivanju su upotrebu profesionalnih kriterija na plakatima kroz anketni listić procjenjivali studenti grafičkog dizajna, za koji smatramo da imaju bolji uvid u procjenu profesionalnosti grafičke izvedbe od prosječnog građanina kojemu je vizualna poruka zapravo i upućena. Cilj je bio preispitati da li su plakati uopće oblikovani na profesionalan način, te da li se na temelju njihovog grafičkog oblikovanja komunikološke poruke može uspješno procijeniti rezultat izbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Biblioteka Komunikologijske znanosti.
POVEZANOST RADA
Projekti:
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb