Pregled bibliografske jedinice broj: 361278
Globalizacija medija i njihova budućnost u kontekstu medijske etike
Globalizacija medija i njihova budućnost u kontekstu medijske etike // Informatologia Separat Speciale: Društvo i tehnologija 2007
Split, Hrvatska, 2007. str. 32-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 361278 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalizacija medija i njihova budućnost u kontekstu medijske etike
(Media globalization and their future in context of media ethics)
Autori
Tomažič, Tina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Informatologia Separat Speciale: Društvo i tehnologija 2007
/ - , 2007, 32-32
Skup
Društvo i tehnologija 2007
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28.06.2007. - 30.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
medijska etika; snaga medija; globalizacija; kredibilnost; javno mišljenje
(media ethics; media power; globalization; credibility; public opinion)
Sažetak
Preko masovnih medija poduzeća pokušavaju utjecati na javno mišljenje, promijeniti ga i s njim manipulirati ili govoriti samo dio istine, da ne bi škodili sebi. Mediji su u većini država, zbog svoje snage i utjecaja kod formiranja javnog mišljenja, jedan od najvažnijih kreatora javnog mišljenja. Medijska etika bazira se na ostvarivanju kredibiliteta. Kredibilnost počinje sa uvažavanjem istine, odnosi s medijima trebaju se bazirati na » činjenju ispravnih stvari« , drugim riječima, moraju djelovati etično. 21. stoljeće, obilježeno različitim etičkim skandalima u različitih sferama društvenog života, od politike, športa, religije do gospodarstva, treba biti posebno važno na području upravljanja sa etikom (Seitel 2007, 108). Europa osigurava mogućnost uvođenja paneuropskih etičkih kodeksa na području medija sa otvaranjem granica i ulazom pojedinih država u Europsku uniju, na području medijskog pluralizma također, te na području koncentracije vlasništva. Ali, brzo ili neposredno rješenje još ne znamo, upravo zbog različitih pogleda europskih država na medijsku etiku (Frost 2000, 244). Nitko ne sumnja, da vrednote, kvaliteta i iznimnost nisu važne u međunarodnom poslovanju. Etika je sastavni dio svih ovih faktora. Na razvoj etičkih kriterija bi prema tome trebali gledati kao na koristan aspekt poslovanja, a ne kao na smetnju ili prijetnju uspjehu. Iako, globalno djelovanje, dakle bez granica, čini sistem regulacije svakako puno težim. Što je u pojedinoj državi legalno, u drugoj može biti nelegalno, a u trećoj čak i ekstremno neetično. Kada bi novinari djelovali globalno, njihova svijest o ovim različitim sustavima bi se povećala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb