Pregled bibliografske jedinice broj: 361263
Dijalektika medijske moći i izborno građansko ponašanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003)
Dijalektika medijske moći i izborno građansko ponašanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003) // Informatologia, 39 (2006), 1; 1-21 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 361263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijalektika medijske moći i izborno građansko ponašanje (Hrvatski parlamentarni izbori 2003)
(The dialectic of media power and the electoral behaviour of citizens(The 2003 general elections in Croatia))
Autori
Plenković, Mario ; Hadžić, Slobodan ; Kučiš, Mladen
Izvornik
Informatologia (1330-0067) 39
(2006), 1;
1-21
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
mediji; javnost; istraživanje medija; parlamentarni izbori; medijske kampanje
(media; public; media research; parliament elections; media campaign)
Sažetak
U radu je provedeno istraživačko, politološko i komunikološko istraživanje dijalektike medijske /ne/moći u procesu izbornog građanskog ponašanja na primjeru hrvatskih parlamentarnih izbora 2003. godine. Istraživanje obuhvaća vremenske granice od 1. rujna do 30. studenoga 2003. godine. Izabrana metodologija i primijenjene istraživačke metode usklađene su sa suvremenim istraživačkim trendovima koji se primjenjuju u sličnim medijskim istraživanjima i istraživanjima izbornih i političkih kampanja. Autori ukazuju na svu složenost proučavanja ove problematike koja zaokuplja pažnju recentne komunikološke i politološke znanstvene javnosti. Polazna istraživačka hipoteza u potpunosti je potvrdila predviđane istraživačke rezultate. Autorska istraživačka koncentracija usredotočena je na ispitivanje međusobnih korelacija između medijske zastupljenosti političkih opcija, osoba i izbornog građanskog ponašanja. Provedena je i induktivno-deduktivna analiza medijskog predstavljanja u korelaciji s utrošenim financijskim sredstvima za promidžbu i propagandnu kampanju. Dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji značajniji uzročno posljedični odnos između medijske zastupljenosti i izbornog građanskog ponašanja. U zaključnom interpretiranju dobivenih rezultata je vidljivo da se stavovi o izbornoj preferenciji birača, prije izborne kampanje, nisu bitno izmijenili tijekom medijske promidžbene i propagandne izborne građanske izloženosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ASSIA (Applied Social Sciences Index and Abstracts)
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- SCOPUS
- Scientific Commons
- Informatics Abstracts - INFA
- Information Science Abstracts – ISA
- Pascal Thema, Information Science Documentation
- Referativnyj žurnal. Informatika
- Science Abstracts – SA