Pregled bibliografske jedinice broj: 360868
Praćenje promjena motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te antropometrijskih karakteristika učenika tijekom dvogodišnje nastave tjelesne i zdravstvene kulture
Praćenje promjena motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te antropometrijskih karakteristika učenika tijekom dvogodišnje nastave tjelesne i zdravstvene kulture // Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske / Neljak, Boris (ur.).
Poreč: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008. str. 192-198 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 360868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje promjena motoričkih i funkcionalnih sposobnosti te antropometrijskih karakteristika učenika tijekom dvogodišnje nastave tjelesne i zdravstvene kulture
(Monitoring of changes of motor and functional abilities and morphological characteristics of students during two year of PE)
Autori
Sertić, Hrvoje ; Segedi, Ivan ; Baić, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 17. ljetne škole kineziologa Republike Hrvatske
/ Neljak, Boris - Poreč : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2008, 192-198
ISBN
978-953-95082-4-9
Skup
Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske (17 ; 2008)
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 24.06.2008. - 28.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Motoričke sposobnosti; funkcionalne sposobnosti; antropometrijske karakteristike; tjelesna i zdravstvena kultura
(motor abilities; functional abilities; morphological characteristics; physical education)
Sažetak
Dvogodišnjim praćenjem napretka ispitanika tijekom nastave tjelesne i zdravstvene kulture još jednom je potvrđeno da se nastavom od 45 minuta dva puta tjedno ne može dugoročno značajno utjecati na razvoj antropoloških karakteristika. Antropometrijske karakteristike mijenjaju se uvjetovano genetskim determinantama ispitanika, ali i ukazuju na negativan trend povećanja mase tijela zbog povećanja balastne mase (potkožnog masnog tkiva). Većina testiranih motoričkih sposobnosti ima pozitivan trend razvoja tijekom prve godine nastave, no taj se trend zaustavlja pa na kraju druge godine napredak bilježi samo varijabla za procjenu koordinacije. Može se zaključiti da nastava tjelesne i zdravstvene kulture ne odgovara razvojnim potrebama antropološkog statusa zbog manjka vremena, no kako nastava nema za cilj samo razvoj sposobnosti već i stjecanje znanja (nisu praćena ovim istraživanjem) iluzorno je očekivati da će nastava tjelesne i zdravstvene kulture zamijeniti sportski trening. Vjerojatno će i dobra organizacija nastavnog procesa te odabir najpogodnijih metoda i modaliteta rada utjecati na veće pozitivne efekte nastavnog procesa. Ako se zanemari činjenica da je malo vremena posvećeno organiziranom vježbanju u školi, a pokuša maksimalno dobro iskoristiti raspoloživo vrijeme utjecaj na sposobnosti učenika bit će još veće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb