Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 360375

Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.


Duraković Lada
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943., 2002., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 360375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.
(Music life in Pula/Pola during the period of the fascist dictatorship 1926 -1943)

Autori
Duraković Lada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.03

Godina
2002

Stranica
218

Mentor
Maticka, Marijan

Neposredni voditelj
Stanislav Tuksar

Ključne riječi
Pula; glazba; fašizam
(Pula; music; fascist regime)

Sažetak
Za vrijeme fašističke dikatature u Puli je provedena sveobuhvatna reorganizacija glazbenog života: uobičajene su poslove impresarija i organizatora koncerata postupno preuzela potporna društva, ni jedan glazbenik nije smio nastupati ako nije za to dobio dozvolu od fašističkog sindikata glazbenika, u gradu nije smjela djelovati ni jedna neovisna glazbena amaterska udruga, za organizaciju sezona u Areni osnovano je posebno poduzeće koje je dobivalo subvencije od za to nadležnih korporacija, unatoč pomanjkanju sredstava i kadrova u gradu su, u skladu s naredbama fašističke središnjice, povremeno djelovali orkestri i komorni sastavi a u školske je programe uvedena nastava glazbe te praksa koncertiranja, kako bi se afirmirao instrumentalni repertoar. S druge strane, unatoč direktivama i preporukama, režimu nije uspjelo iskorijeniti modu slušanja i izvođenja tzv. “ zabavne” glazbe, niti u potpunosti sprovesti poštivanje naredbe da na svakom koncertu trećina repertoara bude sastavljena od djela talijanskih autora. Usprkos svim naporima vladajuće oligarhije, ne možemo govoriti o tome da je fašističkom režimu uspjelo “ izumiti” neku svoju glazbu prepoznatljivih skladateljsko-tehničkih konotacija, kao što im je to primjerice uspjelo s arhitekturom. Bilo bi nepošteno međutim, tvrditi da upliv politike u glazbena zbivanja Puli nije donio ništa dobrog. Brojni umjetnici svjetskoga glasa, bez posredovanja fašističkih čelnika, teško da bi gostovali u tom malom provincijskom središtu. Djelatnost domicilnih glazbenika pak, bila je u punoj većoj mjeri glas političkog diktata i potreba za pukim preživljavanjem osiromašenih pulskih svirača i pjevača negoli unutarnji poriv za iskazivanjem umjetničkih dostignuća

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Stanislav Tuksar (mentor)

Avatar Url Marijan Maticka (mentor)

Avatar Url Lada Duraković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Duraković Lada
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943., 2002., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Duraković Lada (2002) 'Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2002}, pages = {218}, keywords = {Pula, glazba, fa\v{s}izam}, title = {Pulski glazbeni \v{z}ivot u razdoblju fa\v{s}isti\v{c}ke diktature 1926.- 1943.}, keyword = {Pula, glazba, fa\v{s}izam}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2002}, pages = {218}, keywords = {Pula, music, fascist regime}, title = {Music life in Pula/Pola during the period of the fascist dictatorship 1926 -1943}, keyword = {Pula, music, fascist regime}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font