Pregled bibliografske jedinice broj: 360375
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943., 2002., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 360375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pulski glazbeni život u razdoblju fašističke diktature 1926.- 1943.
(Music life in Pula/Pola during the period of the fascist dictatorship 1926 -1943)
Autori
Duraković Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.03
Godina
2002
Stranica
218
Mentor
Maticka, Marijan
Neposredni voditelj
Stanislav Tuksar
Ključne riječi
Pula; glazba; fašizam
(Pula; music; fascist regime)
Sažetak
Za vrijeme fašističke dikatature u Puli je provedena sveobuhvatna reorganizacija glazbenog života: uobičajene su poslove impresarija i organizatora koncerata postupno preuzela potporna društva, ni jedan glazbenik nije smio nastupati ako nije za to dobio dozvolu od fašističkog sindikata glazbenika, u gradu nije smjela djelovati ni jedna neovisna glazbena amaterska udruga, za organizaciju sezona u Areni osnovano je posebno poduzeće koje je dobivalo subvencije od za to nadležnih korporacija, unatoč pomanjkanju sredstava i kadrova u gradu su, u skladu s naredbama fašističke središnjice, povremeno djelovali orkestri i komorni sastavi a u školske je programe uvedena nastava glazbe te praksa koncertiranja, kako bi se afirmirao instrumentalni repertoar. S druge strane, unatoč direktivama i preporukama, režimu nije uspjelo iskorijeniti modu slušanja i izvođenja tzv. “ zabavne” glazbe, niti u potpunosti sprovesti poštivanje naredbe da na svakom koncertu trećina repertoara bude sastavljena od djela talijanskih autora. Usprkos svim naporima vladajuće oligarhije, ne možemo govoriti o tome da je fašističkom režimu uspjelo “ izumiti” neku svoju glazbu prepoznatljivih skladateljsko-tehničkih konotacija, kao što im je to primjerice uspjelo s arhitekturom. Bilo bi nepošteno međutim, tvrditi da upliv politike u glazbena zbivanja Puli nije donio ništa dobrog. Brojni umjetnici svjetskoga glasa, bez posredovanja fašističkih čelnika, teško da bi gostovali u tom malom provincijskom središtu. Djelatnost domicilnih glazbenika pak, bila je u punoj većoj mjeri glas političkog diktata i potreba za pukim preživljavanjem osiromašenih pulskih svirača i pjevača negoli unutarnji poriv za iskazivanjem umjetničkih dostignuća
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti