Pregled bibliografske jedinice broj: 360089
Modeli odnosa s javnošću
Modeli odnosa s javnošću // Hum (Mostar), 2 (2007), 224-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 360089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli odnosa s javnošću
(Models of Public Relations)
Autori
Tomić, Zoran ; Milas, Zdeslav ; Kovačić, Siniša
Izvornik
Hum (Mostar) (1840-233X) 2
(2007);
224-242
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; modeli ; komunikacija ; informiranje ; manipulacija ; mediji ; tisak ; publicitet ; javnost
(public relations ; models ; communication ; informing ; manipulation ; media ; press ; publicity ; public)
Sažetak
Odnosi s javnošću disciplina su društvenih znanosti koja se danas brzo razvija. No, kroz povjest odnosi s javnošću imali su svoj evolutivni razvitak. Američki znanstvenici James Grunig i Tod Hunt (1984.) istražili su modele razvoja odnosa s javnošću i utvrdili četiri modela primjene. Prvi model je model tiskovne agenture koji nastoji osigurati publicitet za klijenta, a istina nije uvjet za dobru priču. Drugi model je javnog informiranja. Suština modela je angažiranje tvorničkih novinara koji informiraju javnost. Treći je dvosmjerni asimetrični model koji uključuje i povratnu informaciju ili dvosmjernu komunikaciju. Asimetričan je zbog toga što je neuravnotežen jer se cilja na promjenu stavova ili ponašanja publike, a ne na promjenu organizacije. Četvrti model je dvosmjerno simetrični koji se ponekad opisuje idealnim modelom ili čistim modelom odnosa s javnošću. U komunikaciji sudjeluju subjekti s jedne i druge strane i oni međusobno razmjenjuju komunikaciju uvažavajući obostrane interese. Pored navedena četiri Grunig/Hunt modela odnosima s javnošću razmatramo i model izvrsnosti kao i otvoreni i zatvoreni model odnosa s javnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti