Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 360089

Modeli odnosa s javnošću


Tomić, Zoran; Milas, Zdeslav; Kovačić, Siniša
Modeli odnosa s javnošću // Hum (Mostar), 2 (2007), 224-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 360089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli odnosa s javnošću
(Models of Public Relations)

Autori
Tomić, Zoran ; Milas, Zdeslav ; Kovačić, Siniša

Izvornik
Hum (Mostar) (1840-233X) 2 (2007); 224-242

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odnosi s javnošću ; modeli ; komunikacija ; informiranje ; manipulacija ; mediji ; tisak ; publicitet ; javnost
(public relations ; models ; communication ; informing ; manipulation ; media ; press ; publicity ; public)

Sažetak
Odnosi s javnošću disciplina su društvenih znanosti koja se danas brzo razvija. No, kroz povjest odnosi s javnošću imali su svoj evolutivni razvitak. Američki znanstvenici James Grunig i Tod Hunt (1984.) istražili su modele razvoja odnosa s javnošću i utvrdili četiri modela primjene. Prvi model je model tiskovne agenture koji nastoji osigurati publicitet za klijenta, a istina nije uvjet za dobru priču. Drugi model je javnog informiranja. Suština modela je angažiranje tvorničkih novinara koji informiraju javnost. Treći je dvosmjerni asimetrični model koji uključuje i povratnu informaciju ili dvosmjernu komunikaciju. Asimetričan je zbog toga što je neuravnotežen jer se cilja na promjenu stavova ili ponašanja publike, a ne na promjenu organizacije. Četvrti model je dvosmjerno simetrični koji se ponekad opisuje idealnim modelom ili čistim modelom odnosa s javnošću. U komunikaciji sudjeluju subjekti s jedne i druge strane i oni međusobno razmjenjuju komunikaciju uvažavajući obostrane interese. Pored navedena četiri Grunig/Hunt modela odnosima s javnošću razmatramo i model izvrsnosti kao i otvoreni i zatvoreni model odnosa s javnošću.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Siniša Kovačić (autor)

Avatar Url Zdeslav Milas (autor)

Avatar Url Zoran Tomić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Zoran; Milas, Zdeslav; Kovačić, Siniša
Modeli odnosa s javnošću // Hum (Mostar), 2 (2007), 224-242 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Tomić, Z., Milas, Z. & Kovačić, S. (2007) Modeli odnosa s javnošću. Hum (Mostar), 2, 224-242.
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Zoran and Milas, Zdeslav and Kova\v{c}i\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2007}, pages = {224-242}, keywords = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, modeli, komunikacija, informiranje, manipulacija, mediji, tisak, publicitet, javnost}, journal = {Hum (Mostar)}, volume = {2}, issn = {1840-233X}, title = {Modeli odnosa s javno\v{s}\'{c}u}, keyword = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, modeli, komunikacija, informiranje, manipulacija, mediji, tisak, publicitet, javnost} }
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Zoran and Milas, Zdeslav and Kova\v{c}i\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2007}, pages = {224-242}, keywords = {public relations, models, communication, informing, manipulation, media, press, publicity, public}, journal = {Hum (Mostar)}, volume = {2}, issn = {1840-233X}, title = {Models of Public Relations}, keyword = {public relations, models, communication, informing, manipulation, media, press, publicity, public} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font