Pregled bibliografske jedinice broj: 358475
Reljefometar Vjenceslava Richtera - odnos originala i varijante
Reljefometar Vjenceslava Richtera - odnos originala i varijante // Original u skulpturi / Božidar Pejković (ur.).
Klanjec: Muzeji Hrvatskog zagorja, Galerija Antuna Augustinčića, 2008. str. 41-41 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 358475 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reljefometar Vjenceslava Richtera - odnos originala i varijante
(Vjenceslav Richter's Reliefometer - relation of original and variant)
Autori
Magaš, Lovorka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Original u skulpturi
/ Božidar Pejković - Klanjec : Muzeji Hrvatskog zagorja, Galerija Antuna Augustinčića, 2008, 41-41
Skup
Original u skulpturi
Mjesto i datum
Klanjec, Hrvatska, 04.06.2008. - 06.06.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Skulptura; Vjenceslav Richter; Reljefometar; sistemska plastika; otvoreno djelo
(Sculpture; Vjenceslav Richter; Reliefometer; systemic sculpture; open work)
Sažetak
Reljefometar zauzima značajno mjesto u arhitektonsko-plastičkom opusu Vjenceslava Richtera i interesantan je za promišljanje odnosa originala i varijante na formalnoj i terminološkoj razini te originalnosti umjetničkog djela na idejnoj razini. Richter 1964., u jeku Novih tendencija, stvara Reljefometar I, transformabilni objekt sastavljen od 10.000 pomičnih aluminijskih elemenata koji tvore sistem koji u sebi sadržava potencijalno beskonačan broj varijacija početne plastičke situacije. Oblikuje ga kao otvoreno djelo u kojemu je svaka intervencija ujedno i promjena prethodnog stanja. Uvođenjem kinetičke dimenzije, svakim se pokretom pojedinog elementa konstruira i kreira novi izgled te se može govoriti o originalnim varijantama/varijacijama unaprijed zadanog sistema od kojih je svaka konstelacija elemenata interakcija na razini djelo – promatrač i novo plastičko promišljanje koje varira od nasumičnog i slučajnog interveniranja u epidermu djela do razrađenih i kontroliranih vizualnih sklopova kojima se ostvaruju uvijek novi prostorni oblici i intervencije u prostor. Tijekom šezdesetih nastaje niz verzija Reljefometra zasnovanih na istom sistemskom principu vizualne promjenjivosti jednom zadane konfiguracije elemenata. U istom periodu, polazeći od strukture Reljefometra, ali oduzimajući mu njegove ključne odrednice – kategoriju pokretljivosti i interaktivnosti u kojoj je promatrač sukreator djela – Richter stvara serije sistemskih plastika u kojima fiksira pojedine vizualne permutacije i varijante te napuštajući strogi okvir kvadrata istražuje vizualna događanja u polju suodnosa volumena i prostora odnosno svjetlosti i sjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301080-1079 - Hrvatska umjetnost od klasicizma do postmoderne (Maković, Zvonko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lovorka Magaš Bilandžić
(autor)