Pregled bibliografske jedinice broj: 358262
Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje
Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja odgajatelja i učitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 12-13 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 358262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobne i razvojne odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje
(Personal and Developmental Determinants of Self-Regulated Learning for Lifelong Education)
Autori
Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja odgajatelja i učitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008, 12-13
ISBN
978-953-7237-37-0
Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgajatelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Razvoj; samoregulacija; cjeloživotno obrazovanje; učenje
(Development; self-regulation; lifelong education; learning)
Sažetak
Vještine samoregulacije učenja osnovni su preduvjet uspješnog cjeloživotnog učenja. U neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja često su elementi motiviranja, nadzora, a ponegdje i vrednovanja prepušteni učeniku i zbog toga su mu potrebne iznimne vještine samoregulacije. Samoregulacija je važna i u ranim formalnim oblicima obrazovanja jer objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i kvalitete poučavanja. Cilj ovog rada jeste empirijski provjeriti neke osobne i razvojne odrednice samoregulacije učenja u višim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 431 učenik (51 % djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 52 ; SD=1, 13 ). Učenici su ispunili list s općim podacima i Skalu komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2007, 2008). Većina spolnih razlika bila je u skladu s prethodnim istraživanjima i modelima. Neki rezultati istraživanja vezani uz dobne razlike bili su iznenađujući utoliko što su stariji učenici (kod kojih možemo očekivati veći stupanj razvoja interpersonalnih, kognitivnih i metakognitivnih vještina i sposobnosti) postigli lošije rezultate na cijelom nizu komponenti samoreguliranog učenja. Iako se dio nalaza može povezati s pubertetskim promjenama i specifičnostima rane adolescencije, treba se zapitati jesu li nastavnici spremni i osposobljeni poticati samoregulirano učenje i barem ublažiti očigledno opadanje akademske samoregulacije u višim razredima osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Lončarić
(autor)