Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 358258

Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?


Lončarić, Darko
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće? // XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 73-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 358258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?
(Do coping and learning strategies mediate effects of motivational strategies onto school achievement?)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008, 73-73

ISBN
978-953-7237-34-9

Skup
XVI. dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Medijacija; strategije učenja; strategije suočavanja; školsko postignuće; motivacija; samoregulirano učenje
(Mediation; learning strategies; coping strategies; school achievement; motivation; self-regulated learning)

Sažetak
Pri razmatranju čimbenika školskog uspjeha, sve se više naglašava doprinos samoregulacije učenja. Model samoregulacije uspješno objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i poučavanja. Ipak, do danas nisu razjašnjeni svi medijacijski efekti u procesu samoregulacije učenja. Mnogi modeli razmatrali su strategije učenja kao medijatorske varijable. Vrlo su oskudni podaci o strategijama suočavanja kao medijatorima veze motivacija-školsko postignuće. Osnovni cilj ovog istraživanja jest usporediti medijacijske efekte strategija učenja i strategija suočavanja, kako bi pokušali objasniti vezu između motivacijskih strategija i školskog postignuća. U istraživanju je učestvovalo 405 učenika (53, 3% djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 70 ; SD=1, 12 ) iz dvije osnovne škole prigradskog područja grada Rijeke. Učenici su ispunjavali Skalu komponenti samoreguliranog učenja i skraćenu verziju Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006, 2007). Rezultati su pokazali da strategije učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom u potpunosti posreduju efekte motivacije na školsko postignuće. Komentirani su mogući uzroci izravnih efekata u modelima koji ne obuhvaćaju sve relevantne medijatore. Također, razmotreno je i pitanje diskriminativne valjanosti motivacijskih strategija i strategija učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće? // XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 73-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Lončarić, D. (2008) Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?. U: Vulić-Prtorić, A., Ćubela Adorić, V., Proroković, A., Sorić, I. & Valerjev, P. (ur.)XVI. dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2008}, pages = {73-73}, keywords = {Medijacija, strategije u\v{c}enja, strategije suo\v{c}avanja, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, motivacija, samoregulirano u\v{c}enje}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Posreduju li strategije u\v{c}enja i suo\v{c}avanja efekte motivacijskih strategija na \v{s}kolsko postignu\'{c}e?}, keyword = {Medijacija, strategije u\v{c}enja, strategije suo\v{c}avanja, \v{s}kolsko postignu\'{c}e, motivacija, samoregulirano u\v{c}enje}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2008}, pages = {73-73}, keywords = {Mediation, learning strategies, coping strategies, school achievement, motivation, self-regulated learning}, isbn = {978-953-7237-34-9}, title = {Do coping and learning strategies mediate effects of motivational strategies onto school achievement?}, keyword = {Mediation, learning strategies, coping strategies, school achievement, motivation, self-regulated learning}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font