Pregled bibliografske jedinice broj: 358258
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće? // XVI. dani psihologije u Zadru / Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 73-73 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 358258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posreduju li strategije učenja i suočavanja efekte motivacijskih strategija na školsko postignuće?
(Do coping and learning strategies mediate effects of motivational strategies onto school achievement?)
Autori
Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVI. dani psihologije u Zadru
/ Vulić-Prtorić, Anita ; Ćubela Adorić, Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2008, 73-73
ISBN
978-953-7237-34-9
Skup
XVI. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Medijacija; strategije učenja; strategije suočavanja; školsko postignuće; motivacija; samoregulirano učenje
(Mediation; learning strategies; coping strategies; school achievement; motivation; self-regulated learning)
Sažetak
Pri razmatranju čimbenika školskog uspjeha, sve se više naglašava doprinos samoregulacije učenja. Model samoregulacije uspješno objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i poučavanja. Ipak, do danas nisu razjašnjeni svi medijacijski efekti u procesu samoregulacije učenja. Mnogi modeli razmatrali su strategije učenja kao medijatorske varijable. Vrlo su oskudni podaci o strategijama suočavanja kao medijatorima veze motivacija-školsko postignuće. Osnovni cilj ovog istraživanja jest usporediti medijacijske efekte strategija učenja i strategija suočavanja, kako bi pokušali objasniti vezu između motivacijskih strategija i školskog postignuća. U istraživanju je učestvovalo 405 učenika (53, 3% djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 70 ; SD=1, 12 ) iz dvije osnovne škole prigradskog područja grada Rijeke. Učenici su ispunjavali Skalu komponenti samoreguliranog učenja i skraćenu verziju Skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006, 2007). Rezultati su pokazali da strategije učenja i suočavanja sa školskim neuspjehom u potpunosti posreduju efekte motivacije na školsko postignuće. Komentirani su mogući uzroci izravnih efekata u modelima koji ne obuhvaćaju sve relevantne medijatore. Također, razmotreno je i pitanje diskriminativne valjanosti motivacijskih strategija i strategija učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Lončarić
(autor)