Pregled bibliografske jedinice broj: 358046
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1 // CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 95-105
CROSBI ID: 358046 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociološke dimenzije odgoja i obrazovanja za održivi razvoj- Svezak 1
(The Sociological Dimensions of Education for Sustainable Development - Issue 1)
Autori
Lay, Vladimir ; Puđak, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ
Urednik/ci
Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
95-105
ISBN
978-953-98445-4-5
Ključne riječi
održivi razvoj, obrazovanje, sociologija, vrijednosti, institucije
(sustainable development, education, sociology, values, institutions)
Sažetak
Proces održivog razvoja je inherentno proces odgajanja vrijednosti kojima možemo, ako smo tako odabrali, razvijati ljudske sposobnosti i institucionalne i druge kapacitete da bismo živjeli na održiviji način. Prikazujemo u osnovnim crtama neke procese u globalnom planetarnom sustavu (globalno zagrijavanje, nestanak vrsta, neravnoteže između okoliša i rasta) koje obrazovanju o održivosti već danas daju status hitne potrebe. Inzistiramo na razlikovanju odgoja i obrazovanja: bez adekvatne "aksiološke pripreme" nema dosezanja adekvatnog obrazovanja za održivi razvoj. U radu razvijamo prijedlog općeg dijela sadržaja kurikuluma (deset osnovnih tema) odgoja i obrazovanja za održivi razvoj.Socijalni modusi procesa odgoja i obrazovanja za održivi razvoj su institucionalni i vaninstitucionalni, a glavni socijalni akteri - postojeći i virtualni korisnici (educirani) akteri te edukatori. Nudimo detaljnu tipologiju ovih aktera i sliku podjela rada među njima. Poanta rada je tome da razvoj cjeloživotnog obrazovanja za održivi razvoj u Hrvatskoj traži nove programe, nove institucije i nove aktere koji će proizvoditi nove vrjednosti i znanja. Odgovore na izazove pred koje nas stavljaju oblici aktualnog neodrživog razvoja neće biti moguće stvarati bez toga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Rad je prezentiran na uvodnoj plenarnnoj sjednici na znanstveno - stručnom skupu pod naslovom "Cjeloživotno učenje za održivi razvoj" , Plitvice 21-23. svibnja 2008 godine.
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1550 - ODRŽIVI RAZVOJ HRVATSKE (Šimleša, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb