Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 357721

Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja


Šimleša, Sanja; Cepanec, Maja
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja // XVI. Dani psihologije - sažetci radova / Vulić-Prtorić Anita (ur.).
Zadar, 2008. str. 106-106 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 357721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja
(How to encourage development of social cognition - case study)

Autori
Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
XVI. Dani psihologije - sažetci radova / Vulić-Prtorić Anita - Zadar, 2008, 106-106

Skup
XVI. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
pragmatički jezični poremećaj; socijalna kognicija; terapija
(pragmatic disorder; social cognition; therapy)

Sažetak
U radu će biti prikazan slučaj djeteta s pragmatičkim jezičnim poremećajem. Djeca s pragmatičkim jezičnim poremećajem pokazuju velika odstupanja u brojnim segmentima jezičnog i komunikacijskog razvoja. Kod te djece jezične poteškoće nisu toliko prisutne u formi jezika, nego u području sadržaja i jezične uporabe. Osim toga, oni pokazuju i poteškoće u socijalnim odnosima i ponašanju koje mogu nalikovati na poteškoće djece s autizmom. Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji razvijen sustav, a ni dovoljni broj stručnjaka koji bi ovaj poremećaj pravovremeno prepoznali te u skladu s tim i započeli intervenciju. U ovom radu se prikazuje dječak s pragmatičkim jezičnim poremećajem koji je praćen u okviru Kabineta za ranu komunikaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Dječak dolazi u Kabinet za ranu komunikaciju u dobi od 5 ; 4 godine. Nakon procjene je uključen u psihološku terapiju koja se sastoji od ojačavanja jezičnog razumijevanja i socijalne kognicije. Opisat će se obilježja njegovog kognitivnog, socio-kognitivnog, komunikacijskog i jezičnog funkcioniranja. Također će se opisati i obilježja terapijskih postupaka koje psiholog primjenjuje u radu s dječakom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Cepanec (autor)

Avatar Url Sanja Šimleša (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šimleša, Sanja; Cepanec, Maja
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja // XVI. Dani psihologije - sažetci radova / Vulić-Prtorić Anita (ur.).
Zadar, 2008. str. 106-106 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Šimleša, S. & Cepanec, M. (2008) Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja. U: Vulić-Prtorić Anita (ur.)XVI. Dani psihologije - sažetci radova.
@article{article, author = {\v{S}imle\v{s}a, Sanja and Cepanec, Maja}, year = {2008}, pages = {106-106}, keywords = {pragmati\v{c}ki jezi\v{c}ni poreme\'{c}aj, socijalna kognicija, terapija}, title = {Kako poticati razvoj socijalne kognicije and \#8211; prikaz slu\v{c}aja}, keyword = {pragmati\v{c}ki jezi\v{c}ni poreme\'{c}aj, socijalna kognicija, terapija}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imle\v{s}a, Sanja and Cepanec, Maja}, year = {2008}, pages = {106-106}, keywords = {pragmatic disorder, social cognition, therapy}, title = {How to encourage development of social cognition - case study}, keyword = {pragmatic disorder, social cognition, therapy}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font