Pregled bibliografske jedinice broj: 357721
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja // XVI. Dani psihologije - sažetci radova / Vulić-Prtorić Anita (ur.).
Zadar, 2008. str. 106-106 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 357721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako poticati razvoj socijalne kognicije – prikaz slučaja
(How to encourage development of social cognition - case study)
Autori
Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVI. Dani psihologije - sažetci radova
/ Vulić-Prtorić Anita - Zadar, 2008, 106-106
Skup
XVI. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
pragmatički jezični poremećaj; socijalna kognicija; terapija
(pragmatic disorder; social cognition; therapy)
Sažetak
U radu će biti prikazan slučaj djeteta s pragmatičkim jezičnim poremećajem. Djeca s pragmatičkim jezičnim poremećajem pokazuju velika odstupanja u brojnim segmentima jezičnog i komunikacijskog razvoja. Kod te djece jezične poteškoće nisu toliko prisutne u formi jezika, nego u području sadržaja i jezične uporabe. Osim toga, oni pokazuju i poteškoće u socijalnim odnosima i ponašanju koje mogu nalikovati na poteškoće djece s autizmom. Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji razvijen sustav, a ni dovoljni broj stručnjaka koji bi ovaj poremećaj pravovremeno prepoznali te u skladu s tim i započeli intervenciju. U ovom radu se prikazuje dječak s pragmatičkim jezičnim poremećajem koji je praćen u okviru Kabineta za ranu komunikaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Dječak dolazi u Kabinet za ranu komunikaciju u dobi od 5 ; 4 godine. Nakon procjene je uključen u psihološku terapiju koja se sastoji od ojačavanja jezičnog razumijevanja i socijalne kognicije. Opisat će se obilježja njegovog kognitivnog, socio-kognitivnog, komunikacijskog i jezičnog funkcioniranja. Također će se opisati i obilježja terapijskih postupaka koje psiholog primjenjuje u radu s dječakom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb