Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 357177

Gimnazijska nastava hrvatske književnosti i srednjoevropski kulturni krug


Benjak, Mirjana
Gimnazijska nastava hrvatske književnosti i srednjoevropski kulturni krug // Poučevanje meterniščine – načrtovanje pouka ter preverjanje in ocenevanje znanja / Mother tongue acquisition – from planing to assessing / Ivšek, Milena (ur.).
Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2003. str. 211-218 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 357177 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gimnazijska nastava hrvatske književnosti i srednjoevropski kulturni krug
(Naknadno)

Autori
Benjak, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poučevanje meterniščine – načrtovanje pouka ter preverjanje in ocenevanje znanja / Mother tongue acquisition – from planing to assessing / Ivšek, Milena - Ljubljana : Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2003, 211-218

ISBN
961-234-489-2

Skup
Poučevanje meterniščine – načrtovanje pouka ter preverjanje in ocenevanje znanja / Mother tongue acquisition – from planing to assessing : 3. mednarodni simpozij = 3rd International Symposium

Mjesto i datum
Nova Gorica, Slovenija, 27.11.2003. - 29.11.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
srednjoevropska književnost; kriteriji za izbor književnih sadržaja; programiranje nastave književnosti
(naknadno; naknadno)

Sažetak
Uobičajeno je da se književnost u srednjoj školi (gimnaziji) proučava u njezinu povijesnom slijedu ; i to na način da se pojave u nacionalnoj književnosti proučavaju u sklopu književnih događanja svjetske/evropske literature. Tako se hrvatska književnost promatra u odnosu prema korpusu velikih zapadnoevropskih književnosti (francuske, engleske, ruske i sl.). Kako hrvatska književnost pripada književnosti tzv. malih naroda (kakva je većina srednjoevropskih), smatram da bi se ona morala programski smjestiti najprije u srednjoevropski, a zatim u zapadnoevropski korpus. Uporište takvom pristupu nalazimo i u bipolarnosti koju karakterizira hrvatsku književnost: ona pripada mediteranskom i srednjoevropskom kulturnom krugu.. I dok je vezanost svekolike kulture uz mediteranski krug prisutan u odgoju i obrazovanju, dotle je njezina povijesna uraslost u Srednju Evropu gotovo zanemarena. U prilog izmjeni &laquo ; zapadnoevropskoga&raquo ; pristupa u programiranju govore i rezultati istraživanja književnih interesa gimnazijalaca i njihovih učitelja (iz Zagreba, Ljubljane, Beča, Budimpešte i Praga), koji pokazuju njihovo veliko zanimanje za srednjoevropsku književnost, odnosno za upoznavanje književne produkcije koje ih okružuju. Kako bi se približili ostvarenju rečene promjene u programiranju gimnazijskog književnog odgoja i obrazovanja, predlažem primjenu onih kriterija u izboru &laquo ; književnih sadržaja&raquo ; koji će se temeljiti na načelu korelacije. Pritom prvenstveno mislim na, u našim programima (a time i u čitankama/udžbenicima), zanemaren kriterij koji se odnosi na izbor književnoumjetničkog teksta iz tzv. &laquo ; malih&raquo ; književnosti, čijoj obitelji sudbinski pripada i hrvatska književnost. Primjenom toga kriterija učinilo bi se dvoje: 1. drukčije bi se valorizirali hrvatski pisci i 2. približili bi se srednjoevropski, o kojima srednjoškolci (gimnazijalci) vrlo malo znaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Mirjana Benjak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Benjak, Mirjana
Gimnazijska nastava hrvatske književnosti i srednjoevropski kulturni krug // Poučevanje meterniščine – načrtovanje pouka ter preverjanje in ocenevanje znanja / Mother tongue acquisition – from planing to assessing / Ivšek, Milena (ur.).
Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2003. str. 211-218 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Benjak, M. (2003) Gimnazijska nastava hrvatske književnosti i srednjoevropski kulturni krug. U: Ivšek, M. (ur.)Poučevanje meterniščine – načrtovanje pouka ter preverjanje in ocenevanje znanja / Mother tongue acquisition – from planing to assessing.
@article{article, author = {Benjak, Mirjana}, editor = {Iv\v{s}ek, M.}, year = {2003}, pages = {211-218}, keywords = {srednjoevropska knji\v{z}evnost, kriteriji za izbor knji\v{z}evnih sadr\v{z}aja, programiranje nastave knji\v{z}evnosti}, isbn = {961-234-489-2}, title = {Gimnazijska nastava hrvatske knji\v{z}evnosti i srednjoevropski kulturni krug}, keyword = {srednjoevropska knji\v{z}evnost, kriteriji za izbor knji\v{z}evnih sadr\v{z}aja, programiranje nastave knji\v{z}evnosti}, publisher = {Zavod Republike Slovenije za \v{s}olstvo}, publisherplace = {Nova Gorica, Slovenija} }
@article{article, author = {Benjak, Mirjana}, editor = {Iv\v{s}ek, M.}, year = {2003}, pages = {211-218}, keywords = {naknadno, naknadno}, isbn = {961-234-489-2}, title = {Naknadno}, keyword = {naknadno, naknadno}, publisher = {Zavod Republike Slovenije za \v{s}olstvo}, publisherplace = {Nova Gorica, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font