Pregled bibliografske jedinice broj: 356895
Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu
Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu // Cjeloživotno učenje za održivi razvoj / Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 55-65 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 356895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu
(Global Dimensions of Sustainable Development in National School Curriculum)
Autori
Previšić, Vlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
/ Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija - Rijeka : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008, 55-65
ISBN
978-953-98445-5-2
Skup
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj 2008.
Mjesto i datum
NP Plitvička jezera, Hrvatska, 21.05.2008. - 23.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
globalizacija; održivi razvoj; kurikulum; škola; obrazovanje
(globalisation; sustainable development; curriculum; school; education)
Sažetak
Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i ludilu' lakše i bolje snađu. Slično je i s 'održivim razvojem', kojem se uglavnom pridaje ekologijsko i političko značenje, još od njegova predstavljanja kao koncepta UN-ove konferencije o okolišu iz Rio de Janeira 1992. godine. Gotovo ništa drugačije nije niti s kurikulumom u pedagogiji. I o njemu se godinama piše i raspravlja, a nedovoljno čini na njegovoj stvarnoj implementaciji u nacionalni odgojno-obrazovni i školski sustav. U našu politiku obrazovanja kurikulum ulazi gotovo zaobilaznim putem, ali ipak je tu. Može se kazati da on za nas više nije nepoznanica ; dapače imamo Nacionalnu strategiju kurikulumskih promjena u Hrvatskoj, koja omogućava da se u njegove okvire ugrađuju različiti odgojni, obrazovni i socijalizaijski sadržaji te nova nastavna tehnologija. Kako dovesti u pedagošku vezu: (a) globalizaciju koja se, hjeli mi nehtjeli, jednostavno događa ; (b) održivost kao proces te (c) razvoj kao poželjnost tih mijena i događanja, prema (d) kurikulumskoj praksi odgoja i obrazovanja u našim školama. Imamo li pritom hrabrosti za realnost i promjene?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vlatko Previšić
(autor)