Pregled bibliografske jedinice broj: 356849
Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija
Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija, 2008., doktorska disertacija, Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković", Pula
CROSBI ID: 356849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska unija i odabir modela upravljanja kvalitetom hrvatskih turističkih destinacija
(European Union and selecting the model of Croatian tourist destination quality management)
Autori
Šugar, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za ekonomiju i turizam "Dr. Mijo Mirković"
Mjesto
Pula
Datum
14.05
Godina
2008
Stranica
258
Mentor
Sinković, Giorgio
Ključne riječi
kvaliteta; upravljanje turističkom destinacijom; integracija; partnerstvo; Europska unija
(quality; tourist destination management; integration; partnership; European Union)
Sažetak
Turizam danas ne čine samo turistička industrija, odnosno turističko gospodarstvo na strani ponude i turisti na strani potražnje. Tehnološka i informacijska utrka od obiju strana zahtijeva integraciju, suradnju i partnerstvo. Turističke destinacije kao cjeline i poslovni sustavi, kvaliteta, upravljanje kvalitetom, integrirani pristup upravljanju kvalitetom, umrežavanje i partnerstvo, te stalno učenje ključni su pojmovi oko kojih je sazdana ova disertacija. Područje upravljanja kvalitetom turističkih destinacija u Hrvatskoj dosad nije dovoljno istraženo u znanstvenome ni u praktičnome smislu, odnosno relativno je malo znanstvenih radova koji se bave tom tematikom, a u praksi (još) nema rezultata korištenja suvremenih alata (metoda) poput benchmarkinga, integriranog upravljanja kvalitetom (Integrated Quality Management, IQM) ili uravnoteženoga sustava mjerenja rezultata (Balanced Score Card, BSC). Cilj je ove disertacije bio ukazati na stanje u hrvatskim turističkim destinacijama, na europsku praksu i trendove, na potrebu upravljanja turističkom destinacijom kao cjelovitim i kompleksnim poslovnim sustavom, sastavljanim od niza procesa u koje je uključeno mnogo različitih stakeholdera, te postaviti model upravljanja kvalitetom koji bi mogao pomoći hrvatskim turističkim destinacijama u brzoj pripremi za ravnopravno konkuriranje u EU i na globalnome tržištu. Nakon istraživanja provedenih u hrvatskim turističkim zajednicama i nekim europskim destinacijama, te analize rezultata, u kontekstu globalnih trendova na turističkome tržištu ponuđeni su modeli povezivanja i upravljanja kvalitetom u obliku destinacijskih upravljačkih mreža, s primjerima Pule i Istre, te definiran destinacijski model javno – privatnoga partnerstva. Predloženi modeli destinacijskoga umrežavanja i partnerstva temelje se na kvalitetnim i ažurnim informacijama, njihovu nesmetanome protoku, participaciji svih zainteresiranih, kako stakeholdera tako i lokalnoga stanovništva, suradnji javnog i privatnog sektora, konsenzusu oko vizije i razvojne strategije, te na stalnome učenju. Hrvatska bi, kao zemlja s ambicijom brzoga pridruživanja EU trebala iskoristiti tehnološka dostignuća, znanje i informacije, dostupnije no ikada, te multidisciplinarno utjecati na promjene u mnogim sektorima izravno ili neizravno vezanim uz turizam.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija