Pregled bibliografske jedinice broj: 356680
Inojezični hrvatski: ovladavanje i poučavanje
Inojezični hrvatski: ovladavanje i poučavanje // Položaj hrvatskoga i makedonskoga jezika u obrazovnom sustavu višejezičnih sredina: program skupa i knjiga sažetaka / Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb, 2008. str. 10-10 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 356680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inojezični hrvatski: ovladavanje i poučavanje
(Croatian as L2: learning and acquistion)
Autori
Jelaska, Zrinka ; Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Položaj hrvatskoga i makedonskoga jezika u obrazovnom sustavu višejezičnih sredina: program skupa i knjiga sažetaka
/ Cvikić, Lidija - Zagreb, 2008, 10-10
Skup
Znanstveno-stručni kolokvij Položaj hrvatskoga i makedonskoga jezika u obrazovnom sustavu višejezičnih sredina
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.02.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatski jezik; drugi i strani jezik; učenje; ovladavanje; poučavanje
(Croatian language; second and foreign language; teaching; learning; acquisition)
Sažetak
Gledano načelno i u cjelini, inojezični se hrvatski poučava na svimobrazovnim razinama. No, stvarno se stanje znatno razlikuje od onoga na papiru.Razlike postoje s obzirom na to je li riječ o školovanju u domovini iliizvan nje te s obzirom na pristup poučavanju. U obrazovnom sustavu u Hrvatskoj inojezični se govornici školuju na svim razinama, ali je pristup uglavnom jednakizvornojezičnome poučavanju. S druge strane, u inozemstvu je poučavanje hrvatskome ponajviše usmjereno na visokoškolsku razinu, a studentima se pristupa kao neizvornim govornicima.U ovome se radu raspravlja o potrebama različitih pristupa poučavanjuinojezičnoga hrvatskoga u Hrvatskoj i inozemstvu. Raspravlja se o načinimaovladavanja i utjecajima na poučavanje te se iznose rezultati dosadašnjihistraživanja ovladanosti inojezičnim hrvatskim. Također se raspravlja o nužnimbudućim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad je vezan uz bilateralni hrvatsko-makedonski projekt "Položaj hrvatskoga i makedonskoga jezika u obrazovnom sustavu višejezičnih sredina"