Pregled bibliografske jedinice broj: 355947
Empatija ili kako uvjeriti klijente, kolege i sami sebe da ih razumijete..
Empatija ili kako uvjeriti klijente, kolege i sami sebe da ih razumijete.. // 11. Konferencija psihologa Hrvatske, Zadar, 22. - 25.10. 2003., knjiga sažetaka
Zadar, Hrvatska, 2003. (demonstracija, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 355947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Empatija ili kako uvjeriti klijente, kolege i sami sebe da ih razumijete..
(Empathy or How to Convince your Clients and Colleagues That You Understand Their Feelings)
Autori
Pukljak Iričanin, Zrinka ; Perković, Lada ; Sarađen, Melita ; Kostović, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
11. Konferencija psihologa Hrvatske, Zadar, 22. - 25.10. 2003., knjiga sažetaka
/ - , 2003
Skup
11. Konferencija psihologa Hrvatske
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 22.10.2003. - 25.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
empatija; terapijska komunikacija
(empathy; therapeutic communication)
Sažetak
U svim vrstama međuljudskih interakcija empatija poboljšava kvalitetu odnosa. Empatija je sposobnost razumijevanja tuđih emocionalnih stanja, doživljaja, mišljenja, ponašanja, tj. ukupnog iskustva druge osobe. No, samo razumjeti nije dovoljno. Empatija postaje komunikacijskom vještinom tek kada je naučimo iskazivati tj. kada znamo reći ili pokazati drugoj osobi nešto što će je uvjeriti da je razumijemo ili da s njom suosjećamo. Vještina iskazivanja empatije ključna je u terapijskoj komunikaciji. Iskazivanjem razumijevanja pomažemo drugoj osobi da prihvati vlastite osjećaje i bolje shvati svoje reakcije, lakše i otvorenije komunicira, manje je sklona konfliktu te ne zanemaruje naše potrebe i želje, radije sluša savjete i pridržava ih se, što sve pridonosi kvaliteti odnosa. Radionica je nastala kao dio edukacije zdravstvenih djelatnika o tehnikama terapijske komunikacija, čemu se pridaje velika pozornost s obzirom da se najčešće pritužbe bolesnika i njihovih obitelji odnose se na lošu komunikaciju zdravstvenih djelatnika. S obzirom na vrlo mali broj psihologa u zdravstvenim ustanovama, neophodno je zdravstvene djelatnike podučiti empatiji kojom se podiže kvaliteta života i liječenja u zdravstvenim situacijama. Ovom radionicom prikazane su verbalne i neverbalne tehnike empatije kao komunikacijske vještine i način na koje se one mogu uvježbavati, najčešće prepreke i predrasude vezane uz empatiju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb
Profili:
Lada Perković
(autor)
Melita Rukavina
(autor)
Zrinka Pukljak Iričanin
(autor)
Mirna Kostović Srzentić
(autor)