Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 355922

Društvo i (ili) tržište – sociološka konceptualizacija procesa marketizacije društva


Peračković, Krešimir
Društvo i (ili) tržište – sociološka konceptualizacija procesa marketizacije društva // Društvena istraživanja, 17 (2008), 6; 975-998 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 355922 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društvo i (ili) tržište – sociološka konceptualizacija procesa marketizacije društva
(Society and (or) market - sociological concptualization on marketization process of society)

Autori
Peračković, Krešimir

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17 (2008), 6; 975-998

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
marketizacija; komodifikacija; tržišno društvo; tržište
(marketization; comodification; market society; market)

Sažetak
Glavni cilj ovog rada je teorijski konceptualizirati proces marketizacije koji označava pretvaranje društva u tržište i društvenih odnosa u tržišne. Polazi se najprije od komparativne analize definicija pojma tržište kod nekih klasičnih autora: Smitha, Marxa, Webera, Durkheima i Parsonsa, koji ga iz svaki iz svoje perspektive definiraju kao monetarni mehanizam razmjene u ekonomskoj sferi društvenog djelovanja. U drugom poglavlju se razmatra teorija društvene preobrazbe K. Polanyia koji prvi ističe kako je princip samoregulacije tržišta postalo temeljno obilježje modernog društva u kojem se sve društvene strukture transformiraju kako bi adekvatno služile tržištu. U trećem je prikazan model tržišnog društva D. Slatera i F. Tonkiss koji tvrde da je proces marketizacije u najrazvijenijim zemljama već dovršen i da današnje društvo već postalo tržišno društvo te da su temeljni elementi njegove strukture potpuna podjela rada, komodifikacija te monetarizacija i kalkulacija. Također će se u radu ukratko prikazati, u sociološkoj literaturi zanemarena teorija marketinga kao temeljnog koncepta tržišnog poslovanja koji je ujedno i racionalni sustav istraživanja i planiranja utemeljen na znanstvenim osnovama, budući da preoblikuje ne samo privredne djelatnosti i način poslovanja već i druge dvije makro dimenzije društva: politiku i kulturu ali i svakodnevni život ljudi. Posebno je poglavlje o komodifikaciji, procesu koji konkretizira na mikro razini ciljeve marketizacije a podrazumijeva pretvaranje prirode, stvari, ljudi, odnosa, značenja i nematerijalnih resursa u robu na tržištu. Konačni rezultat procesa marketizacije i komodifikacije u tržišnom društvu se očituje u prijetećoj Rifkinovoj teza da je čitav ljudski život postao iskustvo za koje se plaća, što je tema zadnjeg poglavlju. U zaključku se ističe kako je novo društveno uređenje utemeljeno na tržišnom modelu ali i na tržišnoj ideologiji koja generira sasvim nove društvene probleme na individualnoj i društvenoj razini, koje tek treba istražiti, što se ne odvija samo u privrednom sustavu, već je preobrazilo i podčinilo sustav kulture i politike kao i svakodnevni, privatni život.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Krešimir Peračković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Peračković, Krešimir
Društvo i (ili) tržište – sociološka konceptualizacija procesa marketizacije društva // Društvena istraživanja, 17 (2008), 6; 975-998 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Peračković, K. (2008) Društvo i (ili) tržište – sociološka konceptualizacija procesa marketizacije društva. Društvena istraživanja, 17 (6), 975-998.
@article{article, author = {Pera\v{c}kovi\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2008}, pages = {975-998}, keywords = {marketizacija, komodifikacija, tr\v{z}i\v{s}no dru\v{s}tvo, tr\v{z}i\v{s}te}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {17}, number = {6}, issn = {1330-0288}, title = {Dru\v{s}tvo i (ili) tr\v{z}i\v{s}te – sociolo\v{s}ka konceptualizacija procesa marketizacije dru\v{s}tva}, keyword = {marketizacija, komodifikacija, tr\v{z}i\v{s}no dru\v{s}tvo, tr\v{z}i\v{s}te} }
@article{article, author = {Pera\v{c}kovi\'{c}, Kre\v{s}imir}, year = {2008}, pages = {975-998}, keywords = {marketization, comodification, market society, market}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {17}, number = {6}, issn = {1330-0288}, title = {Society and (or) market - sociological concptualization on marketization process of society}, keyword = {marketization, comodification, market society, market} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • SocalSciSearch
  • Research Alert
  • IBSS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font