Pregled bibliografske jedinice broj: 354506
Društvena odgovornost i strategije hrvatskih poduzeća
Društvena odgovornost i strategije hrvatskih poduzeća, 2007., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 354506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost i strategije hrvatskih poduzeća
(Orporate Social Responsibility and Strategy)
Autori
Omazić, Mislav Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
23.04
Godina
2007
Stranica
438
Mentor
Tipurić, Darko
Ključne riječi
Društvena odgovornost poduzeća; Promjena paradigme; Poslovna strategija; Konkurentska prednost
(Corporate Social Responsibility; Paradigm Shift; Business Strategy; Competitive Advantage)
Sažetak
Društvena odgovornost poduzeća u tom smislu predstavlja platformu dugoročne konkurentnosti koja implicitno zahtjeva moderan pogled na ulogu poduzeća u društvu te prihvaćanje odgovornosti koja mora biti proporcionalna moći koju imaju poslovni entiteti. Uzak pogled na poduzeće kao instrument primarnog cilja povećanja vrijednosti dioničara nije više validan posebno imajući u vidu recentne izazove pred kojima se nalazi globalno društvo. U tom smislu model interesno-utjecajnih skupina se sve više nameće kao dominantan poslovni model koji ima potencijal za kreaciju inovativnih, konkurentnih i održivih rješenja koja koriste i poduzeću i društvu. Mjerila uspješnosti jesu oni pokazatelji u kojima će se izražavati učinkovitost ostvarivanja prethodno definirane strategije poduzeća i produktivnost njegove interakcije s okolinom. Naglašavanjem strateške važnosti promjene paradigme s reaktivnog u proaktivni, disertacija predstavlja dobru polaznu osnovu za određivanje instrumenata za mjerenje djelotvornosti poslovanja modernih poduzeća koja primjenjuju dugoročno održivi poslovni pristup. U ovom radu kandidat, premda piše s pozitivističkog stajališta, ne pristupa društvenoj odgovornosti poduzeća kao univerzalno prihvatljivom modelu već ukazuje da rješenja u tom smislu variraju od jedne do druge poslovne organizacije s obzirom na industriju u kojoj djeluju, njihovu veličinu, fazu životnog ciklusa, geografsko područje na kojem djeluju te druge specifične determinante poslovnog okruženja. U skladu s potrebama za ovaj rad kandidat je proveo opsežno istraživanje. Istraživanje se provelo na uzorku menadžera hrvatskih poduzeća u različitim industrijama. Anketni upitnik je bio naslovljen na ključne ljude u poduzeću koji su donositelji strateških odluka u petsto najboljih hrvatskih poduzeća po ključnim pokazateljima izvedbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb