Pregled bibliografske jedinice broj: 354143
Konkurentsko okružje - moderator razvoja maloprodaje derivata nafte
Konkurentsko okružje - moderator razvoja maloprodaje derivata nafte, 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 354143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konkurentsko okružje - moderator razvoja maloprodaje derivata nafte
(Competitive environment - development moderator of petroleum produducts retailing in Croatia)
Autori
Butigan, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2007
Stranica
155
Mentor
Renko, Nataša
Ključne riječi
konkurentsko okružje; porter; maloprodaja; naftni derivati
(competitive environment; porterm retail; petroleum products)
Sažetak
Liberalizacija maloprodajnog tržišta naftnih derivata u Hrvatskoj odvija se polako, s rastom broja stranih i novih sudionika koji djeluju na tržištu. Većinski udio u količini prodanog goriva i dalje pripada monopolu države, koju obilježava prilično ustaljena prisutnost državnih ograničenja, te široka i razmjerno neučinkovita prodajna mreža. Tržištem dominira domaća kompanija INA, a strani sudionici (OMV, MOL, Petrol) uspijevaju u dobivanju novih atraktivnih lokacija. Dakle, iako INA ima dugotrajnu prisutnost, konkurenti su u poziciji iskoristiti nedostatke u planiranju prodajne mreže, ukorijenjene u pristupu "količina ispred kvalitete", karakteristične za nekadašnje monopole u posjedu država. Osnovni cilj ovog rada je Modelom pet konkurentskih snaga Michaela Portera analizirati atraktivnost industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj, te identificirati ključne faktore potrebne za uspjeh iste industrije. Provedena analiza industrije maloprodaje derivata nafte, pomaže u boljem razumijevanju stvarnih jakosti i slabosti poduzeća, izgradnji okvira za pozicioniranje poduzeća u naftnoj industriji, te prepoznavanju područja gdje strateške promjene imaju najveće isplativost. Detaljna analiza strukturalnih odrednica Porterovog modela pokazuje da hrvatskoj industriji maloprodaje derivata nafte prijeti visoka opasnost od ulaska novih konkurenata, te da je intenzitet suparništva među postojećim konkurentima visok. Pregovaračka moć kupaca, te opasnost od supstitucijskih proizvoda je niska, dok dobavljači u hrvatskoj industriji maloprodaje derivata nafte posjeduju srednje pregovaračke moći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb