Pregled bibliografske jedinice broj: 353728
Standardi u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju
Standardi u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju // Ljetopis socijalnog rada, 15 (2008), 1; 21-48 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 353728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardi u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju
(Standards in the work with children and youth with behaviour disorders)
Autori
Bouillet, Dejana ; Žižak, Antonija
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 15
(2008), 1;
21-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca i mladi s poremećajima u ponašanju ; standardi dobre prakse ; procjena
(children and youth with behaviour disorders ; standards of good practice ; assessment)
Sažetak
Prva procjena kvalitete programa prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih napravljena je 2002. godine, u sklopu aktivnosti Povjerenstva Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju, s ciljem izrade standarda dobre prakse u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju. Izrada standarda uključivala je tri vrste aktivnosti: analizu recentne literature, razgovore u fokus grupama sa stručnjacima koji nude programe intervencija i s onima koji takve programe naručuju, te usklađivanje i formiranje prijedloga standarda dobre prakse. Potom su po posebno osmišljenom protokolu prikupljeni podaci za 239 programa. Među njima je odabrano 14 potencijalnih model programa koji su udovoljavali većini (50% i više) definiranih standarda. 2002. godine ni jedan program nije u potpunosti udovoljio svim propisanim kriterijima. Pet godina kasnije (2007. godine), izvršena je njihova ponovna procjena. Time se željelo utvrditi jesu li „ opstali na tržišti“ , kako su se razvijali, odnosno je li njihova kvaliteta rasla ili opadala. Usporedba obje procjene pokazala je da su programi vrlo dinamični te da teže kontinuiranom napretku u svim analiziranim standardima. Programi obuhvaćeni dvijema procjenama nude brojne odgovore na potrebe populacije djece i mladih s poremećajima u ponašanju. Ipak, programe je potrebno i dalje usavršavati. Udovoljavanje mnogim standardima iziskuje kvalitetniju suradnju nositelja programa i formalnih institucija društva zaduženih za prevenciju i tretman poremećaja u ponašanju. Nositelji programa bi trebali biti usmjereniji na suvremene teorijske spoznaje i evaluacije postignuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Žižak, Antonija, MZOS ) ( CroRIS)
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts