Pregled bibliografske jedinice broj: 352495
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza // Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka / Čengić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 97-130
CROSBI ID: 352495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mala i srednja poduzeća i izvozna strategija: lokalna iskustva, globalni horizonti i moguće strategije izvoza
(Small and medium enterprises' export strategy: local conditions, global horizonts and possible solutions)
Autori
Derado, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Posuzeća, rast i izvoz: sociekonomska anatomija hrvatskog ivzoznog uzmaka
Urednik/ci
Čengić, Drago
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
97-130
ISBN
953-6666-46-4
Ključne riječi
mala i srednja poduzeća, izvozna strategija, međunarodna konkurentnost, poslovna klima
(SME, export strategy, international competitiveness, business climate)
Sažetak
Važnost malog gospodarstva u tranzicijskim zemljama proizlazi iz naslijeđene nerazvijenosti ovoga segmenta još iz razdoblja prije 90-ih godina, ali i iz njegove ekonomske vitalnosti i snažnog potencijala prilagođavanju izmijenjenim tržišnim okolnostima. Uvažavajući i realne nedostatke sektora malog gospodarstva, cilj ovoga rada je utvrditi snage i slabosti malih i srednjih poduzeća u procesu internacionalizacije (na primjeru Hrvatske), a u svrhu davanja prijedloga za poduzimanje mjera koje će uvažiti specifičnosti ovoga segmenta gospodarstva u promišljanju njegovog integralnog razvoja. Osnovni nedostatak malih i srednjih poduzeća u ostvarivanju snažnije izvozne ekspanzije proizlazi iz njihove veličine, ali i iz drugih uvjeta poput veličine i stupnja razvijenosti tržišta sa kojega dolaze. Iako, mala i srednja poduzeća u pravilu ne stvaraju značajne izvozne učinke sa aspekta nacionalnog gospodarstva, za njih izvoz predstavlja značajni izvor prihoda i uvjet rasta i razvoja u dugom roku. Strategija internacionalizacije trebala bi se temeljiti na proizvodnji usko specijaliziranih i kupcima posebno prilagođenih proizvoda (što zahtjeva specifična znanja i naprednu tehnologiju) sa kojima bi popunjavali 'uske' tržišne niše. Izbjegavanjem proizvodnje 'standardnih' proizvoda u kojima je izražena ekonomija obujma, mala i srednja poduzeća moći će izbjeći snažne konkurentske pritiske na međunarodnim tržištima. Internacionalizacija poslovanja može se ostvariti i posredno, tj. putem strategije podugovaranja.
Izvorni jezik
Hrvatski