Pregled bibliografske jedinice broj: 351732
Destinacijski management
Destinacijski management
Split: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2006
CROSBI ID: 351732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Destinacijski management
(Destination management)
Autori
Petrić, Lidija
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2006
Stranica
183
ISBN
953-6024-88-8
Ključne riječi
turistička destinacija; upravljanje; planiranje; organizacija; politike
(tourist destination; management; planning; organization; policies)
Sažetak
Web priručnik/skripta "Destinacijski management" nastala je prije svega kao iskaz potrebe za nastavnom literaturom na predmetu Destinacijski menagement. Naime, s obzirom da se radi o disciplini relativno novijeg datuma, koja se i u Hrvatskoj izučava tek posljednjih godina, pokazalo se da na hrvatskom jeziku nema adekvatne literature te da i dostupna literatura na engleskom jeziku nije u cijelosti prilagođena primjerena nastavnom programu za ovaj predmet. Stoga je autorica preuzela zahtjevan zadatak da iz mnoštva postojećih domaćih i stranih izvora, napravi primjeren nastavni materijal koji će studentima na sistematičan i obuhvatan način prikazati problematiku upravljanja kompleksnim društvenim/organizacijskim sustavom, kao što je turistička destinacija. Pri tome, rad je strukturirala na nekoliko logičnih cjelina. U prvoj glavi razrađuje osnovne teorijske postavke teorije sustava i njihove primjene u turizmu, odnosno aplicira načela teorije sustava na destinaciju kao složeni organizacijski /funkcionalni sustav. U drugoj glavi razrađuje pojam upravljanja složenim društvenim sustavima kroz aspekte parcijalnog i integralnog pristupa te detaljno razrađuje funkcije upravljanja, napose planiranje (uključivo i marketinške aspekte planiranja) i organizacijske aspekte. U poglavljima koja se odnose na funkciju planiranja detaljno razrađuje obilježja, razine i oblike planiranja u turizmu, planske postupke na lokalnoj razini, posebne studije i tehnike planiranja u turizmu, operativne planove temeljene na studijama nosivih kapaciteta te mjere politike. U poglavlju koje se odnosi na marketinško planiranje autorica razrađuje pojedine faze procesa marketinškog planiranja u destinaciji kao sustavu, a poseban naglasak stavlja na destinacijske strategije marketing mixa. U poglavlju koje tretira organizacijsku strukturu autorica se bavi problemima ingerencija u procesu upravljanja i odlučivanja o razvoju destinacije s posebnim naglaskom na hrvatska iskustva. Ujedno, prateći inozemna iskustva, daje pregled mogućih modela upravljanja kroz različite oblike umrežavanja i suradnje lokalnih aktera razvoja /stakeholdera. Pri tome, poseban naglasak stavlja na ulogu i utjecaj lokalne zajednice u upravljanju destinacijom. U trećoj glavi razrađuje oblike i mogućnosti primjene informacijskih tehnologija u destinaciji, posebice s aspekta mogućnosti koje ove tehnologije pružaju destinacijskoj organizaciji u primjeni načela upravljanja i marketinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je objavljen na osobnoj stranici autorice, a dostupan je studentima koji slušaju kolegij za koji je ovo nastavna literatura. U dogledno vrijeme autorica planira rad objaviti u tiskanoj formi kao udžbenik.