Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 351130

Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji


Munjas Samarin; Radenka
Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji, 2007., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 351130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji
(The role of emotional literacy in the development of emotional competence in early adolescence)

Autori
Munjas Samarin ; Radenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.05

Godina
2007

Stranica
122

Mentor
Takšić, Vladimir

Ključne riječi
emocionalno opismenjavanje; emocionalna kompetentnost; rana adolescencija
(emotional literacy; emotional competence; early adolescence)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti kako se nakon provođenja programa emocionalnog opismenjavanja mijenjaju rezultati na mjerama kognitivnog, socijalnog i emocionalnog funkcioniranja učenika u razvojnom periodu ulaska u adolescenciju. U istraživanju su sudjelovali učenici petih razreda, iz dviju riječkih osnovnih škola ; ukupno 96 učenika, od čega 49 učenika muškog i 47 ženskog spola, prosječne dobi 10.87 godina &plusmn ; 0.54 godine. U svakoj školi je izabran po jedan tretmanski razred, u kojem se program emocionalnog opismenjivanja provodio, i jedan komparabilni razred, koji nije bio uključen u program. Kod svih učenika izmjerene su razine emocionalnog znanja i razumijevanja, altruizma, depresivnosti, agresivnosti i empatije, i to u tri navrata: neposredno prije početka provođenja programa, neposredno nakon i 3 mjeseca nakon završetka emocionalnog opismenjavanja. Rezultati analiza varijance s ponovljenim mjerenjima pokazuju da nakon tretmana emocionalnog opismenjavanja dolazi do povećanja rezultata na testu emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Također, došlo je do smanjenja procjene učestalosti agresivnih ponašanja opaženog od strane vršnjaka, što je izraženije kod dječajaka, te do povećanja rezultata na skali samoprocjene altruističnih ponašanja kod učenika u tretmanskoj skupini, što je izraženije kod djevojčica. Promjene u samoprocjeni depresivnih simptoma nisu pronađene, dok se mjera empatije pokazala neadekvatnom na konkretnom uzorku i bez dodatnih provjera nije moguće zaključivati o efektu programa na ovaj aspekt funkcioniranja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vladimir Takšić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Munjas Samarin; Radenka
Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji, 2007., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Munjas Samarin & Radenka (2007) 'Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2007}, pages = {122}, keywords = {emocionalno opismenjavanje, emocionalna kompetentnost, rana adolescencija}, title = {Utjecaj emocionalnog opismenjavanja na razvoj emocionalne kompetentnosti u ranoj adolescenciji}, keyword = {emocionalno opismenjavanje, emocionalna kompetentnost, rana adolescencija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2007}, pages = {122}, keywords = {emotional literacy, emotional competence, early adolescence}, title = {The role of emotional literacy in the development of emotional competence in early adolescence}, keyword = {emotional literacy, emotional competence, early adolescence}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font