Pregled bibliografske jedinice broj: 350206
Standardizacija obrazovanja
Standardizacija obrazovanja // Evropske dimenzije reforme sistema obrazovanja i vaspitanja - European Dimensions of Reforms in the Educational System / Kamenov, Emil (ur.).
Novi Sad, 2007. str. 168-174 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 350206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardizacija obrazovanja
(Standardization of education)
Autori
Klapan, Anita ; Vrcelj, Sofija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Evropske dimenzije reforme sistema obrazovanja i vaspitanja - European Dimensions of Reforms in the Educational System
/ Kamenov, Emil - Novi Sad, 2007, 168-174
ISBN
978-86-80271-55-2
Skup
Evropske dimenzije reforme sistema obrazovanja i vaspitanja - European Dimensions of Reforms in the Educational System
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 14.12.2006. - 16.12.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
standardizacija; pedagoški konformizam; osobnosti pojedinca i države; globalizacija; obrazovanje nastavnika
(standardization; pedagogical conformism; individuality of an individual and of a country; globalization; education of teacher)
Sažetak
U radu se raspravlja o standardizaciji obrazovanja na individualnoj razini i razini zajednice država. Ističe se da standardizacija obrazovanja na individualnoj razini proizvodi pedagoški konformizam kojim se ograničavaju individualne slobode i kreativnost učenika. Obrazovni sustavi u svim zemljama temelje se uglavnom na tome kakvi trebamo biti nakon „ podvrgavanja standardima“ /školovanja/ a zanemaruju učenika kakav je on tijekom obrazovnog procesa. Na razini zajednice zemalja također se zahtjeva stvaranje standarda čime se gube suptilne osobitosti određene zemlje. Čini se da obrazovanje inzistira na pedagoškom konformizmu na individualnoj i globalnoj razini i pretvara slobodne vijugave potoke u izdubljene jarke (H.D.Thoreau). Zbog toga, veliki broj učenika „ uračunatih gubitaka“ ne završava školovanje a države nastoje svoje obrazovne sustave urediti prema standardima globalne sredine čime se također gube njene posebnosti. Po standardima se često podrazumijeva kvaliteta koju pojedinac / svaka država treba dostignuti. Ostaje otvorenim kako individualna i nacionalna obilježja mogu „ preživjeti“ prema standardima (na globalnoj razini).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Vrcelj, Sofija, MZOS ) ( CroRIS)
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka