Pregled bibliografske jedinice broj: 350022
Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani
Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 30 (2007), 9-28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 350022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mramorni reljefi vanecijanske radionice Bon u Senju i krčki knezovi Frankopani
(Marble Reliefs by the Venetian Workshop of Bon in SEnj and the FAmily of Counts of Krk/Frankopans)
Autori
Marković, Predrag
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 30
(2007);
9-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ranorenesansni nadgrobni spomenici; Krčki knezovi Frankopani; Ivan Anž Frankopan; Venecijanska radionica Bon; Giovanni Bon; Bartolomeo Bon; Majstor oltara Mascoli; kapela Corner - I Frari;
(early renaissance marble reliefs; Sarcofagi of the Frankopans; Ivan Anž Frankopan; Venetian workshop of Bon; Giovanni Bon; Bartolomeo Bon; Capella Corner; Master of the Mascoli altar;)
Sažetak
Mramorni reljefi koji su se nekoć nalazili na pročelju nove franjevačke crkve u Senju već su odavna prepoznati kao dijelovi nadgrobnih spomenika krčkih knezova Frankopana, podrijetlom iz starijega, srednjovjekovnog franjevačkog samostana smještenog izvan gradskih zidina. U novijoj literaturi pojedini mramorni reljefi (reljef s frankopanskim grbom i skupina Navještenja) prepoznati su kao dijelovi sarkofaga Ivana VI. (Anža, Johannesa) Frankopana († 1436.), a njihov je nastanak vezan uz nepoznatoga venecijanskog majstora koji potječe iz Ghibertijeve škole. U ovome se radu nastoji dokazati kako su mramorni reljefi s pročelja Franjevačke crkve zapravo dijelovi dvaju sarkofaga nastalih u kratkom rasponu od 5 do 10 godina, i to u okviru iste, mletačke radionice obitelji Bon, s time da je stariji – s novim frankopanskim grbom te likovima sv. Franje i sv. Antuna – pripadao Nikoli IV. Frankopanu, hrvatskom knezu i banu († 1432), dok je nešto mlađi sarkofag, s likovima Navještenja, pripadao njegovu najstarijem sinu Ivanu VI. Frankopanu. S obzirom na ponešto specifičan, individualan kiparski rukopis i na brojne radioničke oznake koje se javljaju na tim reljefima, u radu se također nastoji potvrditi pretpostavka kako je njihov autor, kojega slobodno možemo nazvati i Majstorom senjskih reljefa, ipak prepoznatljiva umjetnička osobnost koja se, za razliku od drugih kipara uglavnom vanjskih suradnika radionice Bon, u njoj i formirala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300620-0621 - Figuralne umjetnosti 13.-16. stoljeća u Hrvatskoj (Fisković, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Predrag Marković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA: Bibliography of the History of Art