Pregled bibliografske jedinice broj: 348712
Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu
Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu, 2007., diplomski rad, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 348712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikološka uloga boje u grafičkom dizajnu
(Communicological role of colour in graphic design)
Autori
Dedić, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.10
Godina
2007
Stranica
51
Mentor
Pibernik, Jesenka
Ključne riječi
boja; ton; svjetlina; sheme boja; krug boje; pozadina
(colour; hue; light; colour schemes; colour wheel chart; background)
Sažetak
Više od bilo kojeg drugog elementa dizajna, boja ima utjecaj da nas učini svjesnim o onome što vidimo. Boja defi nira svijet oko nas i naše osjećaje. Boja se može opisati na dvije različite metode ili dvije točke gledanja - objektivno i subjektivno. Boja se može defi nirati kao psihofi zikalni fenomen induciran svjetlom ili osjećaj koji u mozgu izaziva svjetlost emitirana od nekog izvora ili refl ektirana s površine nekog tijela. Psihologija boje je osjet svjetlosti koji se prenosi do mozga kroz oko. U pokušaju da se shvati važnost boje u našim životima, teoretičari boje od davnina do danas su pokušavali objasniti i znanstveno i psihološki djelovanje boje. Pamćenje, iskustvo, inteligencija i kulturološko nasljeđe jako utječu na percepciju boje kod ljudi. Korištenjem različitih kombinacija boje i različitih vrijednosti atributa boje, postižu se određeni efekti u dizajnu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija