Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 348587

Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa


Petrović-Sočo, Biserka
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa // Napredak (Zagreb), 137 (1996), 3; 441-446 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 348587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa
(The Context of Pre-School Institution-One of the Educational System Detreminants)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 137 (1996), 3; 441-446

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
institucijski kontekst; predškolski odgoj; odgojitelj; fizičko okruženje
(context of pre-school institution; preschool education; preschool teacher; physical surrounding)

Sažetak
Proučavanje djelovanja konteksta na odgoj i razvoj djece posljednjih je desetak godina u centru istraživačkog zanimanja. Međutim, većina se istraživanja orijentira na proučavanje konačnog produkta odgoja i obrazovanja u određenom kontekstu, dok je vrlo mali dio usmjeren na bavljenje kontekstom kao dinamičnim procesom o kojem izravno (ovdje i sada) ovisi ponašanje djece. Izgleda da je institucijski kontekst slojevit, vrlo složen, multidimenzionalan i promjenjiv fenomen koji je teško definirati i cjelovito istražiti. Ipak, za praksu je bitno odgovoriti na pitanje „ Kakav je institucijski kontekst za predškolsko dijete optimalan?“ . Rezultati istraživanja pokazuju da o zainteresiranosti i stavu prisutnih odraslih osoba prema dječjim akcijama, o prirodi međusobnih odnosa odraslih u ustanovi, kao i o broju i međusobnom poznavanju djece u odgojnoj skupini i ustanovi ovisi duljina i kvaliteta njihove socijalne interakcije. Pritom nije svejedno u kakvom se fizičkom okruženju i vremenskoj organizaciji interakcija djece i odraslih u predškolskoj ustanovi ostvaruje. Poseban znanstveni doprinos rada je u elaboraciji teorijskog definiranja institucijskoga konteksta kao holističkog, multidimenzionalnog i dinamičnog fenomena koji cjelovito djeluje na kvalitetu dječjeg življenja, odgajanja i učenja u predškolskoj ustanovi i znatno određuje socijalne interakcije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa // Napredak (Zagreb), 137 (1996), 3; 441-446 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (1996) Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa. Napredak (Zagreb), 137 (3), 441-446.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {1996}, pages = {441-446}, keywords = {institucijski kontekst, pred\v{s}kolski odgoj, odgojitelj, fizi\v{c}ko okru\v{z}enje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {137}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Kontekst pred\v{s}kolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa}, keyword = {institucijski kontekst, pred\v{s}kolski odgoj, odgojitelj, fizi\v{c}ko okru\v{z}enje} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {1996}, pages = {441-446}, keywords = {context of pre-school institution, preschool education, preschool teacher, physical surrounding}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {137}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {The Context of Pre-School Institution-One of the Educational System Detreminants}, keyword = {context of pre-school institution, preschool education, preschool teacher, physical surrounding} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font