Pregled bibliografske jedinice broj: 348587
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa // Napredak (Zagreb), 137 (1996), 3; 441-446 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 348587 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kontekst predškolske ustanove - jedna od odrednica odgojno-obrazovnog procesa
(The Context of Pre-School Institution-One of the Educational System Detreminants)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 137
(1996), 3;
441-446
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
institucijski kontekst; predškolski odgoj; odgojitelj; fizičko okruženje
(context of pre-school institution; preschool education; preschool teacher; physical surrounding)
Sažetak
Proučavanje djelovanja konteksta na odgoj i razvoj djece posljednjih je desetak godina u centru istraživačkog zanimanja. Međutim, većina se istraživanja orijentira na proučavanje konačnog produkta odgoja i obrazovanja u određenom kontekstu, dok je vrlo mali dio usmjeren na bavljenje kontekstom kao dinamičnim procesom o kojem izravno (ovdje i sada) ovisi ponašanje djece. Izgleda da je institucijski kontekst slojevit, vrlo složen, multidimenzionalan i promjenjiv fenomen koji je teško definirati i cjelovito istražiti. Ipak, za praksu je bitno odgovoriti na pitanje „ Kakav je institucijski kontekst za predškolsko dijete optimalan?“ . Rezultati istraživanja pokazuju da o zainteresiranosti i stavu prisutnih odraslih osoba prema dječjim akcijama, o prirodi međusobnih odnosa odraslih u ustanovi, kao i o broju i međusobnom poznavanju djece u odgojnoj skupini i ustanovi ovisi duljina i kvaliteta njihove socijalne interakcije. Pritom nije svejedno u kakvom se fizičkom okruženju i vremenskoj organizaciji interakcija djece i odraslih u predškolskoj ustanovi ostvaruje. Poseban znanstveni doprinos rada je u elaboraciji teorijskog definiranja institucijskoga konteksta kao holističkog, multidimenzionalnog i dinamičnog fenomena koji cjelovito djeluje na kvalitetu dječjeg življenja, odgajanja i učenja u predškolskoj ustanovi i znatno određuje socijalne interakcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija