Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 348336

Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja


Lončarić, Darko
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja // Društvena istraživanja, 17 (2008), 3; 573-592 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 348336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja
(The Pattern Analysis of Coping with School failure: Stress Appraisals and Coping Outcomes)

Autori
Lončarić, Darko

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17 (2008), 3; 573-592

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Suočavanje; Školski neuspjeh; Stres; Procjena; Analiza obrazaca
(Coping; School failure; Stress; Appraisal; Pattern Analysis)

Sažetak
Osnovni cilj ovog rada je primjena tipološkog pristupa (Magnusson, 2001) pri opisu skupina učenika koji se na različite načine suočavaju sa školskim neuspjehom. Učenici su uspoređeni s obzirom na kognitivne procjene i ishode suočavanja sa stresom. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Prikupljeni su podaci o spolu, dobi i prosječnom uspjehu učenika. Primijenjene su skale koje mjere suočavanje sa školskim neuspjehom i kognitivnu procjenu stresne situacije. Učenici su prema rezultatima prethodnog istraživanja (Lončarić, 2007 A) klasificirani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Rezultati su pokazali da se učenici s različitim obrascima suočavanja razlikuju s obzirom na kognitivne procjene akademskog stresa i s obzirom na školsko postignuće. Naglašene su prednosti analize obrazaca suočavanja u objašnjenju nalaza prethodnih korelacijskih istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja // Društvena istraživanja, 17 (2008), 3; 573-592 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Lončarić, D. (2008) Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja. Društvena istraživanja, 17 (3), 573-592.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2008}, pages = {573-592}, keywords = {Suo\v{c}avanje, \v{S}kolski neuspjeh, Stres, Procjena, Analiza obrazaca}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {Analiza obrazaca suo\v{c}avanja sa \v{s}kolskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suo\v{c}avanja}, keyword = {Suo\v{c}avanje, \v{S}kolski neuspjeh, Stres, Procjena, Analiza obrazaca} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2008}, pages = {573-592}, keywords = {Coping, School failure, Stress, Appraisal, Pattern Analysis}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {17}, number = {3}, issn = {1330-0288}, title = {The Pattern Analysis of Coping with School failure: Stress Appraisals and Coping Outcomes}, keyword = {Coping, School failure, Stress, Appraisal, Pattern Analysis} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Sociological Abstracts
  • Social SciSearch
  • Research Alert





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font