Pregled bibliografske jedinice broj: 348336
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja // Društvena istraživanja, 17 (2008), 3; 573-592 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 348336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom: Kognitivne procjene i ishodi suočavanja
(The Pattern Analysis of Coping with School failure: Stress Appraisals and Coping Outcomes)
Autori
Lončarić, Darko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 17
(2008), 3;
573-592
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Suočavanje; Školski neuspjeh; Stres; Procjena; Analiza obrazaca
(Coping; School failure; Stress; Appraisal; Pattern Analysis)
Sažetak
Osnovni cilj ovog rada je primjena tipološkog pristupa (Magnusson, 2001) pri opisu skupina učenika koji se na različite načine suočavaju sa školskim neuspjehom. Učenici su uspoređeni s obzirom na kognitivne procjene i ishode suočavanja sa stresom. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Prikupljeni su podaci o spolu, dobi i prosječnom uspjehu učenika. Primijenjene su skale koje mjere suočavanje sa školskim neuspjehom i kognitivnu procjenu stresne situacije. Učenici su prema rezultatima prethodnog istraživanja (Lončarić, 2007 A) klasificirani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Rezultati su pokazali da se učenici s različitim obrascima suočavanja razlikuju s obzirom na kognitivne procjene akademskog stresa i s obzirom na školsko postignuće. Naglašene su prednosti analize obrazaca suočavanja u objašnjenju nalaza prethodnih korelacijskih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Lončarić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch
- Research Alert