Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 348300

Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonološke obrade i čitanja


Lenček, Mirjana; Hmelina, Maja
Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonološke obrade i čitanja // 7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Zagreb, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 348300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonološke obrade i čitanja
(Diagnosing Dyslexia: Results of Phonological Processing and Reading)

Autori
Lenček, Mirjana ; Hmelina, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dijagnosticiranje disleksije; fonološka obrada; čitanje
(diagnosing dyslexia; phonological processing; reading)

Sažetak
Premda u svijetu postoji niz testova koji u sebi sadrže naziv disleksija, zapravo nema testa koji bi identificirao disleksiju (Reid, 2003.). Dijagnosticiranje disleksije je složeni proces u kojemu je potrebno objediniti cijeli niz znanja o ovoj specifičnoj teškoći učenja u svrhu postavljanja dijagnoze. Postupak uključuje prikupljanje podataka iz različitih izvora te odgovarajuću primjenu materijala/zadataka za ispitivanje. Dijagnostika je uvijek usmjerena na procjenu djetetova funkcioniranja, a ne samo na rezultate na testovima. Pri tome se posebno važnim čini uspjeh na podtestovima kojima se ispituje samo čitanje i pisanje i fonološka obrada, a prema široko prihvaćenoj teoriji fonološkoga nedostatka koja tumači uzroke disleksije. Prema postavkama o presudnoj ulozi fonološke obrade za nastanak disleksije, te značaju veze fonologije i čitanja, cilje je ovoga istraživannja odrediti kakva su obilježja veze fonološke obrade i čitanja u djece s dijagnosticiranom dilseksijom i djece bez teškoća u hrvatskome. Ispitana su djeca koja pohađaju drugi i treći razred. Dobiveni podaci govore u prilog drukčijim obilježjima veze fonologije i čitanja u djece s disleksijom u odnosu na kontrolni uzorak, a što je u skladu s nizom drugih istraživanja. Kvalitativnom raščlambom nastojat će se opisati osobitosti ove veze s obzirom na jezik i pismo. Učinit će se i usporedba s uspjehom kojega postižu sedmogodišnjaci (djeca prvoga razreda), kako bi se razmotrio utjecaj dobi. Poznavanje odlika veze fonologije i čitanja neophodno je za planiranje kvalitetnih postupaka rada s ovom djecom. U radu su primijenjeni prevedeni i prilagođeni dijelovi The International Dyslexia Test-a (Smyth, 2000). Kako u Hrvatskoj nema jedinstvenoga testa za disleksiju, kakvi se nude na drugim jezičnim područjima (jer prijevod zahtijeva i nimalo jednostavnu prilagodbu), u radu će se analizirati diskriminativna vrijednost oblikovanih podtestova za odjeljivanje djece s disleksijom od djece koja nemaju teškoća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Hmelina, Maja
Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonološke obrade i čitanja // 7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Zagreb, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Lenček, M. & Hmelina, M. (2007) Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonološke obrade i čitanja. U: 7. međunarodni znanstveni skup: Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Hmelina, Maja}, year = {2007}, keywords = {dijagnosticiranje disleksije, fonolo\v{s}ka obrada, \v{c}itanje}, title = {Dijagnosticiranje disleksije: rezultati fonolo\v{s}ke obrade i \v{c}itanja}, keyword = {dijagnosticiranje disleksije, fonolo\v{s}ka obrada, \v{c}itanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Hmelina, Maja}, year = {2007}, keywords = {diagnosing dyslexia, phonological processing, reading}, title = {Diagnosing Dyslexia: Results of Phonological Processing and Reading}, keyword = {diagnosing dyslexia, phonological processing, reading}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font