Pregled bibliografske jedinice broj: 348065
Mogućnosti suradnje u opskrbnom lancu primjenom modela učinkovitog odgovora na potrebe kupaca (ECR)
Mogućnosti suradnje u opskrbnom lancu primjenom modela učinkovitog odgovora na potrebe kupaca (ECR), 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 348065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti suradnje u opskrbnom lancu primjenom modela učinkovitog odgovora na potrebe kupaca (ECR)
(Cooperation in supply chain through implementation of Efficient Consumer Response - ECR model)
Autori
Kovačec, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
15.02
Godina
2007
Stranica
155
Mentor
Brčić-Stipčević, Vesna
Ključne riječi
logistika; upravljanje opskrbnim lancem; model Učinkovitog odgovora na potrebe kupaca (Efficient Consumer Response - ECR)
(logistics; supply chain management; Efficient Consumer Response - ECR)
Sažetak
Kroz nekoliko poglavlja u radu je dan pregled modernih logističkih rješenja. Prva tri poglavlja daju sveopći uvid u logistiku i upravljanje opskrbnim lancem. U suvremenim uvjetima poduzeća su uvidjela da je efikasnije upravljanje opskrbnim lancem izvor komparativnih prednosti. Ključni element za uspješno poslovanje u opskrbnom lancu je zajednički interes, povjerenje između partnera i efikasno planiranje temeljeno na podjeli informacija. Četvrti dio rada daje uvid u nastanak i razvoj modela Učinkovitog odgovora na potrebe kupaca (Efficient Consumer Response - ECR), kao novog rješenja fokusiranog na povećanje efikasnosti opskrbnog lanca. Osnova pristupa je međusobna partnerska povezanost trgovaca na malo, trgovaca na veliko i proizvođača temeljena na učestaloj podjeli informacija, u cilju zadovoljavanja potreba krajnjih kupaca i reduciranju ukupnih troškova poslovanja. Efikasnost opskrbnog lanca postiže se primjenom četiri ključne strategije:učinkovit asortiman, učinkovito nadopunjavanje, učinkovita promocija i učinkovito uvođenje novih proizvoda. Poduzeća koja žele prihvatiti ECR praksu bit će primorana restrukturirati dosadašnji način poslovanja što će rezultirati brojnim preprekama. U petom poglavlju rada ističe se značenje informacijske tehnologije u opskrbnom lancu. Procesi bazirani na standardizaciji, EDI sustavu i informacijama u realnom vremenu osnova su brze, točne i pouzdane komunikacije. U radu je prezentiran koncept razvoja novih logističkih rješenja, uloga partnerstva, informacijskih sustava i tehnologije. Istaknuti su primjeri i smjernice iz poslovne prakse poduzeća koja su prva prihvatila ove oblike poslovanja, kao i mogućnosti i prepreke uvođenja ECR-a u poslovanje u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Brčić-Stipčević, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Brčić-Stipčević
(mentor)