Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 347488

Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije


Marušić, Iris
Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2007. str. 111-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 347488 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije
(Entrepreneurship as a basic competence in education: a conceptualisation)

Autori
Marušić, Iris

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2007, 111-111

ISBN
978-953-175-302-9

Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
poduzetništvo; temeljne kompetencije; obrazovanje
(entrepreneurship; basic competence; education)

Sažetak
Posljednjih smo godina svjedoci značajnih pomaka u području obrazovne politike koji u središte stavljaju pojam temeljnih kompetencija. Europski kompetencijski okvir (Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje, EU 2004) predviđa osam domena ključnih kompetencija koje bi trebala posjedovati svaka osoba, a te se kompetencije konceptualiziraju kao amalgam znanja, vještina i stavova. Jedna od kompetencija koja privlači najveći interes obrazovnih stručnjaka i u istraživačkom i u praktičnom smislu jest poduzetništvo, koje europski okvir defi nira kao “ … sposobnost pojedinca da sam potakne promjene i sposobnost da prihvati, podrži i prilagodi se inovacijama koje donose vanjske okolnosti” . Prema ovoj defi niciji, poduzetništvo uključuje preuzimanje odgovornosti za vlastite postupke, razvoj strateške vizije, postavljanje ciljeva i njihovo ostvarivanje, te motivaciju da se uspije. Budući da defi nicija nudi vrlo općenite naznake samog koncepta, uključujući pritom motivacijske varijable i varijable ličnosti, pokušali smo operacionalizirati i empirijski provjeriti pojedine koncepte koji čine elemente ove defi nicije, kao i njihovu međusobnu povezanost. U tu je svrhu konstruirano nekoliko kratkih skala koje mjere aspekte poduzetničkog ponašanja poput generalizirane samoefi kasnosti, samoregulacije aktivnosti, suočavanja s problemima, te preferencija pri odabiru budućeg posla, kao i skala nastavničke podrške ovim aspektima poduzetničkog ponašanja. Skale su provjerene na uzorku od 537 učenika osmih razreda, te su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost i homogenost. Međutim, odabrani skup varijabli koje operacionaliziraju pojedine aspekte poduzetničkog ponašanja ne predviđa značajno poduzetničku orijentaciju učenika pri odabiru budućeg posla, čime se problematizira pitanje psihologijske operacionalizacije i empirijske provjere koncepata koji zauzimaju sve značajnije mjesto u obrazovnoj politici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Iris Marušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marušić, Iris
Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, 2007. str. 111-111 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Marušić, I. (2007) Poduzetništvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: pokušaj konceptualizacije. U: Keresteš, G., Brković, I. & Butković, A. (ur.)18. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2007}, pages = {111-111}, keywords = {poduzetni\v{s}tvo, temeljne kompetencije, obrazovanje}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Poduzetni\v{s}tvo kao temeljna kompetencija u obrazovanju: poku\v{s}aj konceptualizacije}, keyword = {poduzetni\v{s}tvo, temeljne kompetencije, obrazovanje}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Maru\v{s}i\'{c}, Iris}, year = {2007}, pages = {111-111}, keywords = {entrepreneurship, basic competence, education}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Entrepreneurship as a basic competence in education: a conceptualisation}, keyword = {entrepreneurship, basic competence, education}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font