Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 347070

Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi


Uzelac, Vinka
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi // Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 452-466 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 347070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi
(Reflactions of education for sustainable development in preschool and early school age)

Autori
Uzelac, Vinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 452-466

ISBN
978-953-99167-2-3

Skup
Kongres pedagoga Hrvatske (1 ; 2007)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; djeca; učenici; odgajatelji; učitelji
(sustainable development; education for sustainable development; children; students; preschool teachers; primary school teachers)

Sažetak
U radu se nastoje identificirati stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja na jednom specifičnom području - okolišu. Proces odgoja i obrazovanja za okoliš ispitivali smo iz perspektive pojedinih dionica i elementa odgojno-obrazovnih poticaja. Podaci su prikupljeni uz pomoć anketnog upitnika, tijekom 2005. godine, na uzorku odgajatelja dječjih vrtića i učitelja primarnog obrazovanja u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu. Kao ključne dionice i elementi procesa odgoja i obrazovanja za okoliš u dječjim vrtićima/nižim razredima osnove škole identificirani su: stanje odgoja i obrazovanja za okoliš u izvedbenim nastavnim planovima i programima dječjih vrtića i nižih razreda osnovne škole ; učenje i poučavanje ; zadovoljavanje individualnih potreba djece/učenika ; okruženje i povezanost vrtića/škole s obitelji, lokalnom i međunarodnom zajednicom te izvještavanje o uradcima i napredovanju djece/učenika - sve u funkciji razvoja osjetljivosti djece/učenika za okoliš i održivi razvoj. Dobiveni rezultati, ponajprije, upućuju na nekoliko sljedećih zaključaka. Prvo, institucije odgoja i obrazovanja predškolske djece i učenika nižih razreda osnovne škole nemaju jasne strategije ni modele, iz kojih bi se prepoznala njihova pozicija u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Drugo, analiza pokazuje da institucije odgoja i obrazovanja nisu jednakomjerno poticale razvoj pojedinih dionica odgoja i obrazovanja za održivi razvoj jer, vjerojatno zbog manjkavosti obrazovanja odgajatelja i učitelja za održivi razvoj, nisu dovoljno ni prepoznate pa ni predviđene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
ISBN cjeline 978-953-99167-3-0



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vinka Uzelac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Uzelac, Vinka
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi // Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 452-466 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Uzelac, V. (2007) Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi. U: Previšić, V., Šoljan, N. & Hrvatić, N. (ur.)Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1.
@article{article, author = {Uzelac, Vinka}, year = {2007}, pages = {452-466}, keywords = {odr\v{z}ivi razvoj, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, djeca, u\v{c}enici, odgajatelji, u\v{c}itelji}, isbn = {978-953-99167-2-3}, title = {Promi\v{s}ljanje odgoja i obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj u pred\v{s}kolskoj i rano\v{s}kolskoj dobi}, keyword = {odr\v{z}ivi razvoj, odgoj i obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, djeca, u\v{c}enici, odgajatelji, u\v{c}itelji}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Uzelac, Vinka}, year = {2007}, pages = {452-466}, keywords = {sustainable development, education for sustainable development, children, students, preschool teachers, primary school teachers}, isbn = {978-953-99167-2-3}, title = {Reflactions of education for sustainable development in preschool and early school age}, keyword = {sustainable development, education for sustainable development, children, students, preschool teachers, primary school teachers}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font