Pregled bibliografske jedinice broj: 347070
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi // Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 452-466 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 347070 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promišljanje odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u predškolskoj i ranoškolskoj dobi
(Reflactions of education for sustainable development in preschool and early school age)
Autori
Uzelac, Vinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi kongres pedagoga Hrvatske Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova ; sv. 1
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 452-466
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Kongres pedagoga Hrvatske (1 ; 2007)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; djeca; učenici; odgajatelji; učitelji
(sustainable development; education for sustainable development; children; students; preschool teachers; primary school teachers)
Sažetak
U radu se nastoje identificirati stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja na jednom specifičnom području - okolišu. Proces odgoja i obrazovanja za okoliš ispitivali smo iz perspektive pojedinih dionica i elementa odgojno-obrazovnih poticaja. Podaci su prikupljeni uz pomoć anketnog upitnika, tijekom 2005. godine, na uzorku odgajatelja dječjih vrtića i učitelja primarnog obrazovanja u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu. Kao ključne dionice i elementi procesa odgoja i obrazovanja za okoliš u dječjim vrtićima/nižim razredima osnove škole identificirani su: stanje odgoja i obrazovanja za okoliš u izvedbenim nastavnim planovima i programima dječjih vrtića i nižih razreda osnovne škole ; učenje i poučavanje ; zadovoljavanje individualnih potreba djece/učenika ; okruženje i povezanost vrtića/škole s obitelji, lokalnom i međunarodnom zajednicom te izvještavanje o uradcima i napredovanju djece/učenika - sve u funkciji razvoja osjetljivosti djece/učenika za okoliš i održivi razvoj. Dobiveni rezultati, ponajprije, upućuju na nekoliko sljedećih zaključaka. Prvo, institucije odgoja i obrazovanja predškolske djece i učenika nižih razreda osnovne škole nemaju jasne strategije ni modele, iz kojih bi se prepoznala njihova pozicija u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Drugo, analiza pokazuje da institucije odgoja i obrazovanja nisu jednakomjerno poticale razvoj pojedinih dionica odgoja i obrazovanja za održivi razvoj jer, vjerojatno zbog manjkavosti obrazovanja odgajatelja i učitelja za održivi razvoj, nisu dovoljno ni prepoznate pa ni predviđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
ISBN cjeline 978-953-99167-3-0
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Krstović, Jasna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vinka Uzelac
(autor)