Pregled bibliografske jedinice broj: 34682
Intenzitet tonusa i neki aspekti psihomotoričkog ponašanja u djeteta s cerebralnom paralizom
Intenzitet tonusa i neki aspekti psihomotoričkog ponašanja u djeteta s cerebralnom paralizom // "Rehabilitacija i inkluzija"
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1997. str. 35-36 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 34682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intenzitet tonusa i neki aspekti psihomotoričkog ponašanja u djeteta s cerebralnom paralizom
(Intensity of Tonus and Some Aspects of Psychomotoric Behaviour in Child with Cerebral Palsy)
Autori
Joković-Turalija, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
"Rehabilitacija i inkluzija"
/ - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 1997, 35-36
Skup
5. znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta "Rehabilitacija i inkluzija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.09.1997. - 26.09.1997
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Tonus; psihomotoričko ponašanje; cerebralna paraliza
(Tonus; psychomotoric behaviour; cerebral palsy)
Sažetak
Težište ovog istraživanja bilo je na proučavanju karakteristika ponašanja djece s cerebralnom paralizom, koja imaju značajnog utjeceja na efikasnost u procesu učenja. Samo istraživanje polazi od pretpostavke da odgojno-obrazovni i rehabilitacijski rad s ovom populacijom nije dovoljno uspješan. Uspjeh programiranog rada sigurno se odražava na psihosocijalnu adaptaciju djeteta s cerebralnom paralizom. Cilj istraživanja stoga se odnosio na neke aspekte ponašanja djeteta s cerebralnom paralizom na osnovi opservacije psihomotoričkih sposobnosti u relaciji s intezitetom tonusa. Polazna hipoteza definirana je na način "da se određeni oblici ponašanja u djeteta s cerebralnom paralizom javljaju na osnovi karakteristika opserviranog tonusa, koji inducira određene oblike psihomotoričkog ponašanja". Ovo je pretpostavka procjenjena na uzorku od 64 ispitanika (33 dječaka i 31 djevojčica) podijeljenom na tri skupine prema intenzitetu tonusa. Instrumenti kojim su se ispitivale motoričke sposobnosti konstruiran je za potrebe ovog istraživanja. Funkcioniranje u aktivnostima svakodnevnog života procijenjeno je primjenom AAMD skale. Za sve varijable su izračunati osnovni statistički parametri i testirana normalnost distribucije rezultata primjenom Kolmogorov-Smirnovljevog testa. Da bi se utvrdio latentni prostor motoričkog ponašanja, odnosno, psihosocijalne adaptacije, primjenjena je faktorska analiza, a razlike među ispitanicima proučavane su pomoću robustne diskriminacijske analize i jednofaktorske analize varijance.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013006
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ines Joković-Oreb
(autor)