Pregled bibliografske jedinice broj: 346644
Djelovanje "benchmarkinga"u međunarodnoj ekonomiji
Djelovanje "benchmarkinga"u međunarodnoj ekonomiji // Tourism and hospitality management, 12 (2006), 1; 171-182 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 346644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelovanje "benchmarkinga"u međunarodnoj ekonomiji
(Benchmarking in international economy)
Autori
Vizjak, Ana ; Alkier Radnić, Romina
Izvornik
Tourism and hospitality management (1330-7533) 12
(2006), 1;
171-182
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
benchmarking ; nastanak ; primjena ; učinkovitost
(benchmarking, appearance, application, efficiency)
Sažetak
Pojam Benchmarking javlja se u međunarodnoj ekonomiji, posebice najrazvijenijih zemalja u relativno novijem vremenu. To je suvremeni ekonomski pojam koji označava poticanje uspješnosti poslovanja u pojedinim poslovnim radnjama nekog poduzeća, u cilju povećanja njegove konkurentnosti, a vrši se međusobnom suradnjom menadžera s kolegama iz sličnih poduzeća ili drugih poslovnih subjekta, putem međusobnih posjeta, kratkim aktivnim djelovanjem u drugom poduzeću ili drugim oblicima međusobne suradnje, u cilju upoznavanja proizvodnog procesa, ili drugih oblika djelovanja drugog, obično konkurentskog poduzeća. To je u biti jedan vid edukacije visokog menadžerskog kadra u cilju njihova osposobljavanja za postizavanje bolje poslovne učinkovitosti, a sve u cilju ostvarivanja bolje konkurentne sposobnosti njihovih poslovnih subjekata, poduzeća, kompanija i slično. Taj vid edukacije postao je vrlo cijenjen kod japanaca tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća, te je doveo do postignuća značajnih rezultata u poslovanju njihovih poduzeća, koja su koristila te modele analitičkog djelovanja. Primjenom tog modela menadžeri su se upoznavali s poslovanjem konkurentskih poduzeća, te pokušavali na svoja poduzeća primijeniti znanja stečena kod drugih, što je dovelo do znatne učinkovitosti u poslovanju, ali i proizvodnji njihovih poduzeća. Cilj primjene benchmarkinga je otkrivanje unutrašnjih slabosti vlastitog poduzeća, te spoznavati konkurentske prednosti snažnijih konkurenata. Pri tome se putem analize dobivenih podataka otkriva razina učinkovitosti djelovanja konkurencije
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-2012298-2574 - Obnovljivi izbori energije za eko-hotel i eko-turističku destinaciju (Blažević, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit