Pregled bibliografske jedinice broj: 346643
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 346643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem
(The relationship between the BigFive and students behaviors with academic achievement)
Autori
Frencl, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
21.01
Godina
2008
Stranica
61
Mentor
Takšić, Vladimir
Ključne riječi
petofaktoski model; akademsko postignuće; ponašanja
(the Big Five; academic achievement; behaviors)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati crte ličnosti i specifična studentska ponašanja koja doprinose objašnjenju akademskog uspjeha, te provjeriti medijatorsku ulogu ponašanja u povezanosti crta ličnosti s akademskim postignućem. Prijašnja istraživanja koja se bave temom povezanosti crta ličnosti i akademskog uspjeha govore o pozitivnoj povezanosti ličnosti i akademskog postignuća, posebno crte Savjesnosti. U istraživanju je sudjelovalo 220 studentica različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Ispitivanje je izvršeno u sklopu šireg istraživanja međukulturalnih razlika. Značajni prediktori akademskog postignuća su Izvršavanje obveza na fakultetu i crta Ugodnosti iz Petofaktorskog modela ličnosti. Studenti koji više izvršavaju svoje obvaze na fakultetu te koji imaju manje izraženu crtu Ugodnosti postižu bolji akademski uspjeh. Crta Ugodnost pokazuje se u ovom istraživanju kao supresor varijabla, dok je Izvršavanje obveza na fakultetu medijator u povezanosti između crta Savjesnosti i Ugodnosti s akademskim postignućem. Razmotrene su ideje o implikacijama dobivenih rezultata u vidu interveniranja kod učenika koji su u rizičnim skupinama i osmišljavanje adekvatnih programa, važnost nalaza da ličnost djeluje kroz specifična ponašnja i nedostaci, te prijedlozi za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vladimir Takšić
(mentor)