Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 346643

Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem


Frencl, Maja
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 346643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem
(The relationship between the BigFive and students behaviors with academic achievement)

Autori
Frencl, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
21.01

Godina
2008

Stranica
61

Mentor
Takšić, Vladimir

Ključne riječi
petofaktoski model; akademsko postignuće; ponašanja
(the Big Five; academic achievement; behaviors)

Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati crte ličnosti i specifična studentska ponašanja koja doprinose objašnjenju akademskog uspjeha, te provjeriti medijatorsku ulogu ponašanja u povezanosti crta ličnosti s akademskim postignućem. Prijašnja istraživanja koja se bave temom povezanosti crta ličnosti i akademskog uspjeha govore o pozitivnoj povezanosti ličnosti i akademskog postignuća, posebno crte Savjesnosti. U istraživanju je sudjelovalo 220 studentica različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Ispitivanje je izvršeno u sklopu šireg istraživanja međukulturalnih razlika. Značajni prediktori akademskog postignuća su Izvršavanje obveza na fakultetu i crta Ugodnosti iz Petofaktorskog modela ličnosti. Studenti koji više izvršavaju svoje obvaze na fakultetu te koji imaju manje izraženu crtu Ugodnosti postižu bolji akademski uspjeh. Crta Ugodnost pokazuje se u ovom istraživanju kao supresor varijabla, dok je Izvršavanje obveza na fakultetu medijator u povezanosti između crta Savjesnosti i Ugodnosti s akademskim postignućem. Razmotrene su ideje o implikacijama dobivenih rezultata u vidu interveniranja kod učenika koji su u rizičnim skupinama i osmišljavanje adekvatnih programa, važnost nalaza da ličnost djeluje kroz specifična ponašnja i nedostaci, te prijedlozi za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vladimir Takšić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Frencl, Maja
Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem, 2008., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
Frencl, M. (2008) 'Povezanost crta ličnosti petofaktorskog modela i studentskih ponašanja s akademskim postignućem', diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Frencl, Maja}, year = {2008}, pages = {61}, keywords = {petofaktoski model, akademsko postignu\'{c}e, pona\v{s}anja}, title = {Povezanost crta li\v{c}nosti petofaktorskog modela i studentskih pona\v{s}anja s akademskim postignu\'{c}em}, keyword = {petofaktoski model, akademsko postignu\'{c}e, pona\v{s}anja}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Frencl, Maja}, year = {2008}, pages = {61}, keywords = {the Big Five, academic achievement, behaviors}, title = {The relationship between the BigFive and students behaviors with academic achievement}, keyword = {the Big Five, academic achievement, behaviors}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font