Pregled bibliografske jedinice broj: 346059
Sonatnost u sonatama Božidara Kunca
Sonatnost u sonatama Božidara Kunca // Božidar Kunc. Život i djelo / Kos, Koraljka ; Majer-Bobetko, Sanja (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2007. str. 81-95 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 346059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sonatnost u sonatama Božidara Kunca
(The Sonata Idea in the Sonatas of Božidar Kunc)
Autori
Katalinić, Vjera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Božidar Kunc. Život i djelo
/ Kos, Koraljka ; Majer-Bobetko, Sanja - Zagreb : Hrvatsko muzikološko društvo, 2007, 81-95
ISBN
978-953-6090-34-1
Skup
Božidar Kunc. Život i djelo
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.11.2003. - 22.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Božidar Kunc; hrvatska glazba; 20. st.; sonata; sonatina; sonatnost
(Božidar Kunc; Croatian music; 20th century; sonata; sonatina; sonata idea)
Sažetak
Sonatna je forma od sredine 19. st., kada je njezin idealni model postavio A. B. Marx, do 1. svj. rata doživjela transformacije na više razina, a predviđanju njezina odumiranja oduprli su se mnogi kasnoromantički skladatelji. Renesansu je doživjela kroz neoklasicističke tendencije, kad je tijekom prve polovine 20. st. bila prisutna u djelima mnogih skladatelja. Na koji se način sonatna ideja, odnosno sonatni način mišljenja u smislu « ; ; ; tematske procesualnosti» ; ; ; spojene s novim ritamsko-melodijsko-harmonijskim izričajem, očituje u sonatama Božidara Kunca, izloženo je u ovome radu. Odabrane su skladbe koje u svom naslovu upućuju na pojam sonate kao glazbene vrste, u kojima je sonatni oblik tradicionalno prisutan: to su četiri klavirske sonate, sonatina za violinu i klavir te sonata za violončelo i klavir, nastale u rasponu od 1927. do 1943. godine, u kojima je uočeno i analizirano šest sonatnih stavaka. Temeljem njihove analiza, a osobito u artikulaciji pojedinih elemenata, ustanovljeno je da Kunc s jedne strane teži simetričnosti stavka, pravilnoj periodizaciji i provođenju sonatnih odnosa, ali da ih ipak uvijek rabi s izvjesnom zadrškom te pojedinim postupcima oslabljuje dramaturšku komponentu stavka svojstvenu sonatnom obliku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
213-0000000-1033 - Sređivanje i obradba glazbenih izvora u Hrvatskoj (Tuksar, Stanislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Muzička akademija, Zagreb
Profili:
Vjera Katalinić
(autor)