Pregled bibliografske jedinice broj: 34594
Položaj studenata na sveučilištu u svjetlu analize kvalitete nastave
Položaj studenata na sveučilištu u svjetlu analize kvalitete nastave // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 7 (1998), 4-5; 619-637 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 34594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj studenata na sveučilištu u svjetlu analize kvalitete nastave
(Students' position regarding the quality of the teaching process at the university)
Autori
Ledić, Jasminka ; Rafajac, Branko ; Kovač, Vesna
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 7
(1998), 4-5;
619-637
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolska nastava; kvaliteta visokoškolske nastave
(higher education; quality of higher education)
Sažetak
Ovaj rad iznosi rezultate istraživanja u okviru projekta Kvaliteta visokoškolske nastave koji prikazuju položaj studenata na sveučilištu, posebice promatran kroz njihov položaj u nastavi. Upitnikom čiju osnovu čini 15 kriterija kvalitetne visokoškolske nastave, ispitanici (203 nastavnika i 469 studenata Sveučilišta u Rijeci) su procjenjivali razliku između idealne nastave (procjena relevantnosti i prinosa svakog kriterija uspješnoj visokoškolskoj nastavi) i realne nastave (procjena mjere u kojoj se svaki kriterij poštuje u nastavi na sveučilištu prema mišljenju nastavnika i studenata). Prema rezultatima istraživanja, procjene sveučilišnih nastavnika pokazuju statistički značajnu razliku između idealnog i realnog stanja u devet od petnnaest kriterija. Kod studenata, razlika je u procjeni razlike idealnog i realnog statistički značajna u svakom kriteriju. Indikativni rezultati s posebnim reperkusijama na praksu mogu se dobiti kada se uspoređuju procjene idealnog i realnog stanja između nastavnika i studenata. Rezultati Mnn Whitneyevog U testa pokazuju statistički značajne razlike u procjeni idealne nastave u sedam kriterija. Međutim, kada se procjenjuje realna nastavna praksa, postoji statistički značajna razlika u svakom kriteriju. Kvalitativni pokazatelji (komentari studenata i nastavnika) uglavnom ukazuju na vanjske probleme koji negativno utječu na nastavu. Ipak, analiza studentskih komentara ukazuje na to da je moguće pretpostaviti da dio problema u studiranju proizlazi iz čimbenika koji se mogu pripisati nastavnicima, a ne odnose se ponajprije na vanjske čimbenike. Kvalitativni pokazatelji potvrđuju rezultate statističkih testova, pa se može držati da većina nastavnika ne uviđa važnost ili zanemaruje komunikaciju sa studentima, ne pokazuje dostatan interes za studente i njihove probleme, ne uvažava ih, i nije im spremna pomoći u dostatnoj mjeri.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus