Pregled bibliografske jedinice broj: 345749
Akcijsko istraživanje-kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula
Akcijsko istraživanje-kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju2005. / Ante Murn, Diana Nenadić-Bilan, Robert Bacalja, Mirna Klarin (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 93-102 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 345749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijsko istraživanje-kontinuirano mijenjanje i zajedničko izgrađivanje kurikula
(Action Research -Continual changing Mutual Curriculum Making)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju, zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju2005.
/ Ante Murn, Diana Nenadić-Bilan, Robert Bacalja, Mirna Klarin - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007, 93-102
ISBN
978-953-7237-07-3
Skup
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 20.05.2005. - 21.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum; odgojitelj; predškolska ustanova
(curriculum; pre-school teacher; kindergarten)
Sažetak
Da bi klasični kurikulum sve više ustupao mjesto suvremenom, otvorenom, integriranom i procesnom kurikulumu, odgojitelji, predškolski pedagozi i psiholozi, sveučilišni nastavnici i znanstvenici trebaju preuzeti zajedničku odgovornost za iniciranje promjena u praksi i za hitnost fleksibilnijih stavova prema odgojnim ciljevima i postupcima. Uspješno učenje predškolskog djeteta utemeljuje se na unutarnjoj povezanosti i nedjeljivosti svih aspekta razvoja pa ono što će dijete učiti, ovoisi između osatalog, o tome kako ono uči. Akcijska istraživanja pomažu odgojitelju u mijenjanju tradicionalne paradigmeučenja i poučavanja djece. Ona predstavljaju novu istraživačku paradigmu i proces učenja o praksi i u praksi, osvješćivanje, interpretiranje i razumijevanje teorije od praktičara.. U njima odgojitelj, uz pomoć svojih kolega i suradnika sistematski istražuju vlastitu praksu, analiziraju konfliktne ideje i dileme te se predlažu nove strategije. Takvo zajedničko promišljanje i raspravljanje o problemima unutar konkretne prakse omogućava njezino bolje razumjevanje, pa praktičar u određenom tretuntku istovremeno postaje njezin promatrač i procjenitelj te kreator idućih koraka i strategija u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb