Pregled bibliografske jedinice broj: 344970
Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima
Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima // 15.godišnja konferencija hrvatskih psihologa- Knjiga sažetaka / Josip Lopižić (ur.).
Jasrebarsko: Naklada Slap, 2007. str. 100-100 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 344970 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost akademske, emocionalne i socijalne prilagodbe studenata s crtama ličnosti i privrženosti roditeljima
(Relationship of academic, emotional and social adjustment to college with students' personality traits and parental attachment)
Autori
Smojver-Ažić, Sanja ; Živčić-Bećirević, Ivanka ; Milanović, Iva ; Sutlić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
15.godišnja konferencija hrvatskih psihologa- Knjiga sažetaka
/ Josip Lopižić - Jasrebarsko : Naklada Slap, 2007, 100-100
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prilagodba na studij; crte ličnosti; optimizam; privrženost
(college adjustment; personality traits; optimism; attachment)
Sažetak
Novi trendovi u visokoškolskom obrazovanju, povećani interes za studiranjem, uz istovremeno zabrinjavajuće visok postotak neuspješnih studenata, upućuju na značaj praćenja kvalitete prilagodbe studenata. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati prilagodbu naših studenata s obzirom na spol te utvrditi povezanost različitih aspekata prilagodbe na studij s crtama ličnosti i privrženosti majci i ocu. Ispitano je 246 studenata različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Veleučilišta u Karlovcu, prosječne dobi 20, 81 godina. Primijenjena je Skala prilagodbe na studij (SACQ, Baker i Siryk, 1999), Upitnik petofaktorskog modela ličnosti (BFI Inventory, Beneth-Martinez i John, 1998), Skala optimizma (Chang, 1994, Penezić, 1999) i modificirani Upitnik privrženosti prema članovima obitelji (Kamenov i Jelić, 2003). Skalom prilagodbe na studij ispitana su tri aspekta prilagodbe studenata. Akademska prilagodba odnosi se na udovoljavanje zahtjevima studija, emocionalna prilagodba određuje se kroz prisutnost različitih znakova emocionalne nelagode i tjelesnih simptoma, a socijalna prilagodba podrazumijeva snalaženje u fakultetskom okruženju i interakcije s kolegama na studiju. Rezultati potvrđuju da djevojke bolje emocionalno i socijalno prilagođene na studij. Crte petofaktorskog modela ličnosti povezane su u različitoj mjeri s akademskom, emocionalnom i socijalnom prilagodbom djevojaka i mladića. Optimizam je, neovisno o spolu, pozitivno povezan sa svim aspektima prilagodbe na studij. Različiti obrasci privrženosti djevojaka i mladića rezultirali su i različitom prirodom odnosa pojedinih aspekata prilagodbe na studij s dimenzijama anksiozne i izbjegavajuće privrženosti majci i ocu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka