Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 344795

Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra


Krce Miočić, Božena; Zekanović-Korona, Ljiljana; Mirković, Meri
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra // Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007. str. 375-389 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 344795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra
(Advertising in newspapers - yesterday, today and tomorrow)

Autori
Krce Miočić, Božena ; Zekanović-Korona, Ljiljana ; Mirković, Meri

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu / Zgrabljić Rotar, Nada - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007, 375-389

ISBN
978-953-7237-19-2

Skup
Međunarodni znanstveni skup Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.07.2006. - 13.07.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
oglašavanje; novinarstvo; Narodni list; povijest oglašavanja; oglas
(advertising; journalism; Narodni list; history of advertising; advert)

Sažetak
Engleska riječ advertising izvedena je iz latinske riječi „ advertere“ koja znači obratiti pažnju na nešto, u hrvatskom jeziku se prevodi kao oglašavanje. U užem smislu pod oglašavanjem smatra se svaki plaćeni oblik javnog obavještavanja s namjerom neposrednog ili posrednog utjecaja na prodaju proizvoda ili usluge. Postoji više definicija oglašavanja. No, sve definicije naglašavaju tri ključna aspekta oglašavanja: (1) Oglašavatelj je poznat (2) To je plaćeni oblik komunikacije i (3) Cilj mu je utjecati na ponašanje. Novine su u povijesti imale vodeće mjesto među masovnim oglašivačkim medijima. Posljednjih 30-tak godina taj im primat odnosi televizija, odnosno danas sve više Internet. Narodni list je tiskovina koja u Zadru neprekidno izlazi od 1862. godine. Upravo zbog tako duge i konstantne tradicije izlaženja pogodan je za istraživanja oglašavanje u medijima kroz vremenske periode i promjene koje su nastajale kako u povijesnim tako i u tržišnim okolnostima. Rad će na primjeru Narodnog lista u godinama 1866, 1906, 1956. i 2006. prikazati razvoj oglašavanja u novinama u razmacima od 40 odnosno 50 godina. Proučit će se broj oglašivača i zakupljenog oglasnog prostora, jer se upravo prenatrpanost oglasima navodi kao glavni nedostatak novina kao oglašivačkog medija danas. Potom će se djelomično proučiti struktura oglasa i poruka koja se odašilje kupcu, te ustanoviti kojim metodama se koristilo kako bi se utjecalo na ponašanje kupaca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-2032635-0713 - Hrvatsko - europski dodiri u pisanim medijima zadarskog područja (19. i 20. st.) (Vidaković, Josip, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Krce Miočić, Božena; Zekanović-Korona, Ljiljana; Mirković, Meri
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra // Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007. str. 375-389 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Krce Miočić, B., Zekanović-Korona, L. & Mirković, M. (2007) Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra. U: Zgrabljić Rotar, N. (ur.)Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu.
@article{article, author = {Krce Mio\v{c}i\'{c}, Bo\v{z}ena and Zekanovi\'{c}-Korona, Ljiljana and Mirkovi\'{c}, Meri}, editor = {Zgrablji\'{c} Rotar, N.}, year = {2007}, pages = {375-389}, keywords = {ogla\v{s}avanje, novinarstvo, Narodni list, povijest ogla\v{s}avanja, oglas}, isbn = {978-953-7237-19-2}, title = {Ogla\v{s}avanje u tiskovinama ju\v{c}er, danas, sutra}, keyword = {ogla\v{s}avanje, novinarstvo, Narodni list, povijest ogla\v{s}avanja, oglas}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Krce Mio\v{c}i\'{c}, Bo\v{z}ena and Zekanovi\'{c}-Korona, Ljiljana and Mirkovi\'{c}, Meri}, editor = {Zgrablji\'{c} Rotar, N.}, year = {2007}, pages = {375-389}, keywords = {advertising, journalism, Narodni list, history of advertising, advert}, isbn = {978-953-7237-19-2}, title = {Advertising in newspapers - yesterday, today and tomorrow}, keyword = {advertising, journalism, Narodni list, history of advertising, advert}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font