Pregled bibliografske jedinice broj: 344795
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra // Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007. str. 375-389 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 344795 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oglašavanje u tiskovinama jučer, danas, sutra
(Advertising in newspapers - yesterday, today and tomorrow)
Autori
Krce Miočić, Božena ; Zekanović-Korona, Ljiljana ; Mirković, Meri
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu
/ Zgrabljić Rotar, Nada - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za komunikologiju i informatologiju, 2007, 375-389
ISBN
978-953-7237-19-2
Skup
Međunarodni znanstveni skup Kraljski Dalmatin – 200 godina zadarskog i hrvatskog novinarstva u europskom kontekstu
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.07.2006. - 13.07.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
oglašavanje; novinarstvo; Narodni list; povijest oglašavanja; oglas
(advertising; journalism; Narodni list; history of advertising; advert)
Sažetak
Engleska riječ advertising izvedena je iz latinske riječi „ advertere“ koja znači obratiti pažnju na nešto, u hrvatskom jeziku se prevodi kao oglašavanje. U užem smislu pod oglašavanjem smatra se svaki plaćeni oblik javnog obavještavanja s namjerom neposrednog ili posrednog utjecaja na prodaju proizvoda ili usluge. Postoji više definicija oglašavanja. No, sve definicije naglašavaju tri ključna aspekta oglašavanja: (1) Oglašavatelj je poznat (2) To je plaćeni oblik komunikacije i (3) Cilj mu je utjecati na ponašanje. Novine su u povijesti imale vodeće mjesto među masovnim oglašivačkim medijima. Posljednjih 30-tak godina taj im primat odnosi televizija, odnosno danas sve više Internet. Narodni list je tiskovina koja u Zadru neprekidno izlazi od 1862. godine. Upravo zbog tako duge i konstantne tradicije izlaženja pogodan je za istraživanja oglašavanje u medijima kroz vremenske periode i promjene koje su nastajale kako u povijesnim tako i u tržišnim okolnostima. Rad će na primjeru Narodnog lista u godinama 1866, 1906, 1956. i 2006. prikazati razvoj oglašavanja u novinama u razmacima od 40 odnosno 50 godina. Proučit će se broj oglašivača i zakupljenog oglasnog prostora, jer se upravo prenatrpanost oglasima navodi kao glavni nedostatak novina kao oglašivačkog medija danas. Potom će se djelomično proučiti struktura oglasa i poruka koja se odašilje kupcu, te ustanoviti kojim metodama se koristilo kako bi se utjecalo na ponašanje kupaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2032635-0713 - Hrvatsko - europski dodiri u pisanim medijima zadarskog područja (19. i 20. st.) (Vidaković, Josip, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru