Pregled bibliografske jedinice broj: 344567
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta // Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 45-54
CROSBI ID: 344567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razmatranje i primjena teorije ponašanja potrošača s mikro i makro aspekta
(Consideration and application of consumer behaviour theory from micro and macro aspect)
Autori
Mihić, Mirela ; Šerić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Vrijednost za potrošače u dinamičnom okruženju = Customer value in a dynamic environment
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
45-54
ISBN
978-953-6148-73-8
Ključne riječi
primjenjivost discipline ponašanja potrošača, masovno ponašanje potrošača, potrošačka očekivanja, psihološke metode, marketinški stimulansi
(applicability of consumer behaviour discipline, mass consumer behavior, consumer’ expectations, psychological methods, marketing stimuli)
Sažetak
Smisao i svrha ovog rada jest u razmatranju ponašanja potrošača kao primjenjive discipline, koja se temelji na spoznaji da su neke odluke gospodarskih subjekata te državnih i društvenih institucija uvjetovane ponašanjem potrošača ili njihovim očekivanim akcijama. Primjenjivost ove discipline može se razmatrati s mikro i makro aspekta. Mikro aspekt se odnosi na razmatranje i primjenu znanja iz problematike ponašanja potrošača od strane tvrtki te profitnih ili neprofitnih organizacija u svrhu postizanja njihovih ciljeva. Razumijevanje potrošača predstavlja ključni element u razvijanju marketinških strategija. Međutim, razvijanje dobre marketinške strategije ne znači samo prilagođavanje potrošaču i zadovoljavanje njegovih potreba i želja, već i primjenu marketinških stimulansa kojima se na mišljenje i ponašanje potrošača nastoji utjecati. Premda je, polazeći od prethodnog, uvriježeno vjerovanje da potrošačima manipuliraju proizvođači, trgovci i poduzetnici, moglo bi se ipak reći da se sve vrti oko potrošača, čije je suvereno pravo konačnog izbora: kupiti ili ne. Na makro planu se polazi od skupnog utjecaja potrošača na ekonomske i socijalne uvjete i događanja unutar cjelokupnog društva te se ovoj problematici pristupa s aspekta interesa većih društvenih grupa pa i društva kao cjeline. Naime, masovno ili kolektivno ponašanje potrošača, odnosno varijacije u stupnju štednje i potrošnje mogu utjecati na cjelokupnu ekonomiju, njezin rast ili stagnaciju, kao i cikličke fluktuacije. Takvo je ponašanje pod velikim utjecajem raspoloženja i stavova potrošača koji se opet formiraju ovisno o očekivanjima. U radu se objašnjava kako očekivanje potrošača može biti u funkciji stabilnosti ili nestabilnosti privrede, pri čemu se razmatra njegov utjecaj u uvjetima prosperiteta, inflacije i recesije. Autori zaključuju da je prikupljanjem mikroekonomskih financijskih i psiholoških podataka (motivi, stavovi, očekivanja), moguće pronaći i objasniti uzroke masovnog ponašanja potrošača, pratiti ga i istome se prilagoditi, kao i takvo ponašanje, u cilju podizanja kvalitete i nivoa društvenog standarda, odgovarajućim aktivnostima vlade te državnih, društvenih institucija i poslovnog sektora, usmjeravati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split