Pregled bibliografske jedinice broj: 344301
Vrjednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju
Vrjednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju // Dijete i jezik danas / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 237-251 (plenarno, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 344301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrjednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju
(Assessment of pupil's achievements in early reading and writing)
Autori
Bežen, Ante
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas
/ Vodopija, Irena - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006, 237-251
ISBN
963-6965-08-9
Skup
Dijete i jezik danas - Vrjednovanje i samovrjednovanje u nastavi hrvatskoga i stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 2004
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje; vrjednovanje; učenička postignuća; polustandardizirano vrjednovanje
(early reading and writing; assessment; pupil's achievements; semi-standardized assessment)
Sažetak
Vrjednovanje učeničkih postignuća u početnom čitanju i pisanju u hrvatskim školama nije u skladu sa suvremenim teorijama vrjednovanja koje se zasnivaju na standardima znanja, sposobnosti i vještina koje učenici postižu u razdoblju za koje se vrjednovanje provodi. Polazište za vrjednovanje u nas je struktura predmeta hrvatski jezik (slovnica, izražavanje, književnost, medijska kultura), a ne znanja, sposobnosti i vještine koje učenik stječe (poznavanje slova, pravilnost i brzina čitanja i pisanja, razumijevanje izgovorenog i napisanog teksta i dr.). U tim okolnostima vrjednovanje je u cijelosti prepušteno osobnim prosudbama učitelja, što mu bitno smanjuje vjerodostojnost. Tek neki autori početnica predlažu polustandardizirano vrjednovanje jer standardi na ovom području nisu znanstveno utvrđeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija