Pregled bibliografske jedinice broj: 344297
Suvremene ideje u metodici nastave fizike
Suvremene ideje u metodici nastave fizike / Lončarić, Jelena (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2008
CROSBI ID: 344297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremene ideje u metodici nastave fizike
(Contemporary ideas in physics education methodology)
Autori
Krsnik, Rudolf
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2008
Stranica
260
Ključne riječi
metodika fizike; edukacijski konstruktivizam
(physics education methodology; educational constructivism)
Sažetak
Knjiga je napisana prema programu kolegija Metodika nastave fizike na PMF-u u Zagrebu. Temelji se na suvremenim idejama koje se na zapadu razvijaju od 1970-ih godina nadalje. Sastoji se od 11 poglavlja u kojima se izlažu sasvim novi metodički pristupi, kao i teorijska pozadina i izvori iz kojih se ti novi trendovi generiraju. U skladu s razvojem te problematike u razvijenim zemljama predlaže se interaktivna nastava fizike, utemeljena na idejama edukacijskog konstruktivizma. Glavne su postavke da se znanje ne može prenesti pasivnom primatelju, te da svaka osoba stječe osobno znanje u konstruktivnom misaonom procesu. Nastava se svodi na dizajniranje problemskih situacija u riješavanju kojih učenici aktivno sudjeluju i na taj način stječu osobno znanje. Tako stečeno znanje, za razliku od onog koje se stječe u predavačkoj nastavi, nije tek deklarativno, nego se približava proceduralnom znanju i omogućuje kvalitetnije stjecanje kompetencija. Gotovo sve nove ideje učenik spozna već u razredu. U zapadnoeuropskim zemljama, a pogotovo u SAD, takav pristup nastavi postao je dominantan na kvalitetnijim sveučilištima, a sve više i u školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Rudolf Krsnik
(autor)