Pregled bibliografske jedinice broj: 344213
Europska iskustva i kurikulum povijesti u obveznom obrazovanju
Europska iskustva i kurikulum povijesti u obveznom obrazovanju // Metodika, 8 (2007), 2; 321-343 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 344213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europska iskustva i kurikulum povijesti u obveznom obrazovanju
(European Experience and the History Curriculum in Compulsory Education)
Autori
Koren, Snježana ; Najbar-Agičić, Magdalena
Izvornik
Metodika (1332-7879) 8
(2007), 2;
321-343
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nastava povijesti; kurikulumi povijesti; ciljevi; očekivana
(history teaching; history curricula; aims; attainment targets)
Sažetak
Autorice donose rezultate komparativne analize kurikuluma povijesti nekoliko europskih zemalja: Engleske, Škotske, Irske, Norveške, Švedske, Finske, Njemačke, Nizozemske, Austrije, Mađarske i Slovenije. U istraživanju se nastojalo prepoznati mjesto koje povijest kao školski predmet zauzima u obveznom obrazovanju tih zemalja. Promatra se također način na koji se u tim zemljama definiraju važni elementi poput svrhe i ciljeva nastave povijesti i očekivanih učeničkih postignuća. Dobiveni podaci uspoređuju se sa situacijom u kojoj se nalazi nastava povijesti u Republici Hrvatskoj. Autorice naglašavaju važnost definiranja ciljeva i očekivanih postignuća u većini analiziranih kurikuluma nasuprot hrvatskoj praksi definiranja obveznih tema i detaljnog opisivanja propisanih sadržaja. This article presents results of the comparative analysis of history curricula of some European countries: England, Scotland, Ireland, Norway, Sweden, Finland, Germany, Netherlands, Austria, Hungary and Slovenia. The analysis particularly deals with the position of history teaching in the compulsory education of these countries. Another focus is on how the aims and goals of history teaching, as well as attainment targets, are presented. In the last chapter, the European experiences are compared with the Croatian situation. Authors stress the importance of defining aims and attainment targets in most analyzed curricula versus the Croatian practice of defining obligatory topics and detailed description of the prescribed content.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Povijest
Napomena
Rad je napisan na hrvatskom i na engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Magdalena Najbar-Agičić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents pages in Education