Pregled bibliografske jedinice broj: 344028
Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici?
Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici? // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 19 (2007), 1; 115-132 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 344028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici?
(The role of customers in higher education: are students active stakeholders?)
Autori
Mihanović, Zoran
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 19
(2007), 1;
115-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
studenti; potencijalni studenti; visoko obrazovanje u Hrvatskoj; sustav financiranja; odnosi s ciljnim skupinama/dionicima
(students; potential students; higher education in Croatia; financing system; relationships with target groups/stakeholders)
Sažetak
U ovom radu se kao temeljni predmet istraživanja postavlja pitanje uloge studenata u hrvatskim visokoškolskim institucijama uzevši u obzir višebrojnost klijentele i kompleksnost odnosa koje visokoškolska institucija uspostavlja s ciljnim skupinama kao potencijalnim izvorima sredstava. Kako bi se utvrdilo koje mjesto studenti zauzimaju u visokom obrazovanju s obzirom na ovisnost o izvorima financiranja, uz studente kao glavnu ciljnu skupinu, obuhvaćeni su potencijalni studenti i nadležno ministarstvo s kojima visokoškolska institucija također uspostavlja odnose te oni za nju predstavljaju izvor sredstava. U svrhu proučavanja kreiran je model te je u svibnju i lipnju 2006. godine provedeno istraživanje na uzorku svih javnih visokih učilišta u Hrvatskoj (njih 87), a kao ispitanici su sudjelovali voditelji navedenih institucija. Prema rezultatima istraživanja, visokoškolske institucije, bilo da su u većoj mjeri financirane od studenata ili od Ministarstva, nedovoljno su orijentirane prema studentima, a u još manjoj mjeri su orijentirane prema potencijalnim studentima. Postoje značajne razlike u orijentiranosti visokoškolskih institucija prema Ministarstvu, veći stupanj orijentiranosti prema Ministarstvu imaju institucije koje se u većoj mjeri financiraju od studenata u odnosu na institucije financirane od Ministarstva. Orijentiranost i razvijanje odnosa sa studentima i potencijalnim studentima je ovisno o izvorima financiranja hrvatskih visokoškolskih institucija. Studenti nisu prepoznati kao prvi/ishodišni partneri hrvatskog visokog obrazovanja i o njima se, u skladu s misijom i ciljevima obrazovanja, ne vodi u dovoljnoj mjeri računa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
055-0551207-0771 - Marketinški pristup oblikovanju identiteta jadranskog prostora (Crnjak-Karanović, Biljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Zoran Mihanović
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- Proquest ABI/INFORM